megabites steeds anders HELP

• whitney

Op mijn fotos van een vakantie zie ik ineens dat iedere foto een andere megabites aantal heeft.

De een heel laag en de ander 400 MEGAB. of 800. of de ander ineens 1,5 kb( kilo is meer)

Net wilde ik een bepaalde foto vergroten had hij te laag megabitesgehalte.

Hoe kan het tochdatmijn camera op de automaat, steeds andere aantal megabites geeft per foto. Hoemoet ik dit hoger instellen en vooral dat ze allemaal dezelfde mega hoeveelh. hebben.

Ben een leek.Graag een duidelijk advies. Ik heb 7 milj. pixels camera.

• whitney

Ik bedoel dus, de fotos staan allemaal op mijn computer en als ik vanuit mijn archief een vergroting wil kiezen/laten maken , zie ik dus ineens dat elke foto een laag of hogermegabites aantal heeft.

Komt dit omdat de camera het zelf steeds laag of hoog instelt bij automaat?

Wat moet ik doen om dit niet zo verschillend en willekeurig hoog laag MBdoor de camera zelf te laten gebeuren

• Remco Jan

Als je in jpeg fotografeert kunnen de filegroottes per foto verschillend zijn afhankelijk van de inhoud van de foto. Maar grofweg liggen de groottes wel in de buurt van elkaar.

Wat zie je precies in de Windows Explorer (ik ga er van uit dat je met Windows werkt)?

• whitney

Ik ga naar de mijn archief foto's en klik dan instellingen aan en dan zie ik dat ( soms ook al met re. muisknop) dat iedere foto een andere megabites hoeveelh. heeft…

Ik had een wedstrijd gewonnen en ze vroegen de fotos met meer megabites te sturen. Toen heb ik hem niet verkleind per email verstuurd (in oorspr,versie)en toen was het nog te weinig megabites. Toen ontdekte ik in mijn hele archief dat iedere foto verschillende megabites heeft , al waren ze achter elkaar gemaakt op vakantie.

Ik moet thuis even kijken voor details. Ben nu op werk (!)Kan thuis ook het type camera even goed opzoeken…

• JohnF

Nog steeds onduidelijke informatie. Is het aantal megapixels verschillend of het aantal megabytes? Hoe groot zijn die beelden dan?

De camera past niet automatisch het aantal megapixels of de jpeg compressie aan, dat moet je instellen. Geef is exact weer wat er staat, dan kan misschien iemand een zinnig antwoord geven.

JohnF.

• fotomark

Heb je de handleiding al gelezen?

:-)

• Antony

Whitney, het antwoord is heel eenvoudig. De gegevens die jij afleest zijn in orde. Voorbeeld: bij een strandfoto met geel zand en een blauwe lucht behoeft de camera minder informatie op te slaan dan bij een foto in het bos met bomen, takken, blaadjes en licht en schaduwplekken en nog een groep toeristen die naar de wilde zwijnen staat te kijken. Die laatste foto vraagt om meer info, dus dan is het aantal mb's ook veel hoger.

• kompjoetervilozoov

Nee, kilo is niet meer.whitney schreef:

>

> ineens 1,5 kb( kilo is meer)

>

• kompjoetervilozoov

De bestandsgrootte is volstrekt irrelevant.

Er is geen enkele reden waarom alle foto's even groot zouden moeten zijn.

Uw probleem bestaat niet.

• Dennis V

Ja, maar tussen 1,5kb of 400/800 MB zit een te groot verschil.

Voorlopig ga ik uit van het verhaal van Antony en het verkeerd lezen

van de grootte van de foto's door Whitney.

Als de originele foto al te weinig MB's bevat, geloof ik dat de instellingen van

de camera laag zijn ingesteld, om zoveel mogelijk foto's op een kaartje kwijt te kunnen.