canon 50d is uit

• JeroenW

5d mark 2? Tja, ik denk dat als ‘ie dit jaar kwam op de photokina dat ze ’m wel meegenomen hadden bij deze aankondiging.

• Joop

Die komt, laatst stond er een interview met Canon directie op het internet, waarin uitgelegd werd waarom de opvolger van de 5D is nog niet is.

Het is heel simpel de prijzen van FF sensoren was te hoog, waardoor de prijs van de camera te hoog werd.

• klaasx

dus hij komt niet voor de photokina 2008?

• Joop

Helaas voor Canon is er lek geweest op de Chinese Canon site. Foto's en alle specificaties waren er te vinden. Al was het maar voor een paar minuten.

Dus dit was eigenlijk al 4 dagen oud nieuws. Alleen vandaag officieel gemaakt door Canon.

En nieuws dat al wat ouder is is nu ook officieel bekend gemaakt.

De Canon EF-S 18-200 F/3.5-5.6 IS voor $699,– advies prijs.

http://www.bobatkins.com/photography/reviews/canon_efs_18-200_is.html

• Joop

We moeten denk maar even 23 september afwachten. De opening van Photokina.

• kompjoetervilozoov

Jaahh, 378 AF punten is echt veeeel beter!

• JeroenW

Ben heel benieuwd of ze daar ook het nikon probleem gaan hebben. De 18-200VR was daar tijdenlang niet aan te slepen.

• JeroenW

Ik denk op z'n vroegst op de photokina maar ik betwijfel enorm of ze dat gaan redden.

• Joop

Hierbij een link met nieuws over de 5d Opvolger

http://digifotopro.nl/headlines.php?HCG=1&ID=2588&action=OPEN

Tijdens de persbijeenkomst vandaag in Amsterdam, liet Hans Smittenaar, Marketing Director van Canon Nederland een aantal indirecte opmerkingen vallen over een ‘langverwachte opvolger’. Volgens Smittenaar moeten we nog ‘even’ geduld hebben, maar de camera zou nog dit jaar aangekondigd worden. Wellicht is er een kans dat Canon het grote nieuws bewaard voor de Photokina-fotobeurs, welke eind september van start gaat. Al worden traditiegetrouw producten meestal al voor de beurs aangekondigd. Een ander populair moment voor productaankondigingen is de PMA-fotobeurs in Las Vegas, maar deze vind pas maart volgend jaar plaats

• Remco Jan

Ik gebruik nog altijd slechts het middelste AF punt, net als 15 jaar geleden. Werkt prima.