canon 50d is uit

• JeroenW

En wat vroeger dan de meeste mensen verwacht hadden. Voor de megapixel liefhebbers goed nieuws, 15mpix! Persoonlijk vind ik de AF unit op papier wat teleurstellend overkomen.

http://web.canon.jp/imaging/eosd/eos50d/index.html

• Ad

En wat vind je daar minder aan dan?

Leg eens uit.

• JeroenW

Vergeet niet dat ik de ballen verstand heb van Canon dus ik kan er totaal naast zitten. Ik las ergens dat dit ding bedoelt is als concurrent van de D300. Dan vraag ik me serieus af hoe ze de AF van dat ding willen beconcurreren met zo weinig punten. Tracking kan dan toch niet zo zuiver zijn? Of wel?

• Ad

jawel.

Teveel punten is zeker niet altijd wenselijk.

Door de vorm waarin de punten zijn samengesteld is het niet nodig om er meer te hebben.

Ik heb niks aan een meetpunt “ links in de hoek”.

Als ik daar wil meten of focussen richt ik mijn camera op dat punt.

• JeroenW

Doe jij ook snelbewegende onderwerpen?

• Ad

Euhhh… heel heel heel veel.

Maar snel bewegende onderwerpen bewegen naar mijn ervaring zeer zelden van de linkerbovenhoek, naar de rechtsonder. En indien dat wel het geval is pak je het onderwerp als hij ergens in het midden staat.

Dus 9 punten verdeelt zoals in de 50D is ruim voldoende.

• JeroenW

Ach, je zal gelijk hebben. Ik vind ‘t apart dat ’ie al zo snel uit is. Zelf zit ik met spanning de D90 af te wachten. Hoop daar genoeg D300 in te vinden om 'm interessant te maken maar dan met een vriendelijker prijskaartje.

• klaasx

…ik had eerder de opvolger van de 5D verwacht. Maar de photokina moet nog komen.

• Rudo

De D90 wordt volgens de laatste geruchten op 3 september aangekondigd…. en ik heb ook een aantal keer gelezen dat er een film functie op zit…… Moet toch niet gekker worden!

Groetjes van Rudo

• Joop

Gelukkig heeft Canon geluisterd naar de klanten en hun klachten.

Er waren vele klachten over de 40D, een reden bv de 450D was van nieuwere techniek voorzien dan de 40D. Ten tweede sommige technieken liepen wat achter op hun concurrenten.

Nu is het nog wachten met wat voor FF frame camera Canon komt.

En de 9 punts AF is meer dan voldoende.