Welke camera?

• kompjoetervilozoov

Je verhaal was geheel correct, maar de vraag was of een compact ook zulke foto's kan maken….

Nou weet ik niet hoeveel werk het soft maken van de achtergrond is, maar ik denk dat de bereidheid om dat op de PC te gaan doen laag is.

• Joop

Met iedere DSLR. Van goedkoop tot duur.

Als je de zoek functie had gebruikt, dan had je het advies gevonden dat voor Canon en Nikon de meenste lenzen en accesiores zowel nieuw als tweede hands te verkrijgen zijn tegen redelijke prijzen.

Maar wat wil je er aan uitgeven. Wat is je budget.

Wat versta jij onder een simpel toestel.

Ik kreeg vanuit je vraag direct het beeld, moet allemaal heel simpel zijn met een lens en wil ook nog de mooiste wazige achtergrond. Je vermeld verder geen budget.

Dan geef ik advies een hele goede compact camera. Oke een wazige achtergrond wordt moeilijk ermee, vandar het advies software matig.

Maar schijnbaar denk ik anders over simpel en heb ik je schijnbaar verkeerd begrepen.

Dus Met iedere DSLR. Van goedkoop tot duur kun je wat jij wil. Begin met de kitlens en ga oefenen. Neem Canon of Nikon.

O ja van Ad moet ik Canon aanprijzen. Deze heeft met de huidige generatie kitlenzen hele goed lenzen om mee te beginnen. Kies wel voor de 450D en niet voor de 1000D.

• Nikon Sjoerd

Vergeet je mij niet qua aanprijzing? ;)

Eneh… waarom een 450 ipv een 1000?

• Ad

Wat noem jij een “ mooie ” ?

Op een kleine afstand ( bijvoorbeeld in een normale woonkamer) kun je met een kitlens al heel veel.

In de gemiddelde Nederlandse achtertuin ook.

In mijn tuin heb je een 2.8 nodig.

* grijns*

• Ad

Hahahahaha, Joop…. je moet van mij niks.

Voor iemand die drie keer in de week de camera pakt ……. achja… je hebt eigenlijk wel gelijk… ook dan is de Canon beter.

LOL

• Joop

ze zijn bijna even duur en de 450D is net iestje prettiger te bedienen.

• Joop

http://www.wlcastleman.com/equip/reviews/aps-c_port/bokeh.htm

Mooi is een persoonlijke smaak. Maar een mooie wazige achtergrond blijf ik persoonlijk vinden krijg je alleen door een lichtsterk objectief met een mooi rond diafragma.