Voor zover, bedankt.
Joop, ik zie je wel vaker hier Sony afkraken, maar op welke feiten baseer je dat eigenlijk. Ik probeer feiten en meningen uit elkaar te houden. Als mening mag je Sony waardeloos vinden, en ook qua handligging etc. mag je het allemaal niets vinden. Als ik echter de diverse reviewsites naloop, dan zie ik Sony niet minder scoren dan andere “grote jongens”. Alles heeft zijn plussen en minnen. Sommige van die Sony modellen hebben zo ook hun minnen, maar ook hun plussen. Dus op welke feiten baseer je nu eigenlijk “gewoon de mindere”?
Let op: ik pleit niet voor Sony of enig ander merk. Ik pleit ervoor meningen en feiten uit elkaar te houden en wijs op het gevaar een mening (= subjectief) als een feit (= objectief) te presenteren.
Ik basseer me op feiten, gelezen testen en het zelf in de hand houden van aantal sony dslr camera's. Ik verzin dus niks.
Ik heb niks tegen Sony, behalve de hoge prijzen voor Objectieven, waarvan de kwaliteit wel goed is.
De Sony 300 heeft gewoon de kleinste zoeker van alle DSLR's momenteel. En ook de ruisfaktor op hogere ISO's hebben ze nog niet helemaal in de hand.
Jij weet ook wel dat een kleine zoeker niet leuk fotograferen is. Dit is en belijft een heel groot min punt. Ik zeg ook Mindere en geen Slechte.
Ik adviseer altijd laat je goed voorlichten in goede winkels, kijk goed naar wat er aan accessiores te koop is en de prijzen ervan. Merk doet er tegenwoordig niet meer zo toe.
Maar joop. laten we heel eerlijk zijn wie maakt er daadwerkelijk foto's op iso 1600 of 3200?? Dat percentage zal laag liggen bij de instappers in de dslr wereld. Ik vraag mij erg af waarom de Olympus en Sony's ofgekraakt worden, je ziet het op een boel sites, ik heb beide camera's in bezit gehad en bij allebij hele mooie foto's gemaakt, het enige nadeel wat ik bij de Olympus had waren de mijn inziens erg dure objectieven.
En waar is onderstaand verhaal gebleven, in de prullenbak?
“Ik vind het vervelend de rompslomp ervan altijd mee te moeten nemen. Diverse lensen, flitser, filters + een grotere tas.”
Als het allemaal duur hoeft te zijn, denk dan ook aan het 2e hands aanbod van de diverse merken. Allemaal hebben ze leuke lenzen in het assortiment, maar volgens mij gaat er niet snel een nieuw stuk glaswerk gekocht worden…
Andere leuk speeldingentje is: http://ex-f1.exilim.de/nl/
Heb er echter nog geen testen over gelezen, dus misschien kunnen anderen
deze weer afraden.
DSLR hebben voordelen op compacts, maar inderdaad: het is allemaal wat groter en meer en …
Dat is een afweging die je moet maken.
Over Sony en de ruis bij hogere ISO waardes: Klopt, maar het is nog altijd stukken beter
als dat wat de compacts presteren op dezelfde waardes, dus dat vind ik een zwak excuus. Sony maakt gewoon leuk spul voor een hele nette prijs. Maar dan komt het
verhaaltje over het aanbod van (2e hands) lenzen weer te voorschijn.
Succes met deze keuze!
De rompslomp blijft. Daarom was de vraag ook, “zijn er compact camera's waarvan de kwaliteit in de buurt van de reflex camera komen”.
Ik heb nu een Canon S50, maar vind zelf dat ik toe ben aan iets anders. Familie en kennissen zeggen alle, kijk uit naar een reflex, heeft tal van meer mogelijkheden., en de kwaliteit van nu is bij alle camera's een stuk beter als toen.
En de ruis, tja, die speeld bij alle camera's nogsteeds een rol, ongeacht het merk of type.
Inderdaad de meenste instapper komen niet van de volautomaat af en hebben er een superzoom op. Maar ik bekijk ook naar de toekomst als je uitbreiden wil. Veel mensen kijken daar dan niet naar. Dan kan ruis een grote ergenis zijn of de hele dure objectieven.
En neem van mij aan er niks vervelender dan na een tijdje er achter komen dat je zoeker zo klein is.
Daar heb je gelijk het probleem, ze bieden leuke toestellen voor lage prijzen maar wil je uitbreiden trek je portemenee maar. Bij Nikon en Canon kun je kiezen voor goedkoop tot de dure Lenzen(objectieven) van eigen merk.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?