Fotoprinter

  • Mo

    Ik wil graag een fotoprinter aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer. Heb begrepen dat een dye sub printer mooiere kwaliteit geeft dan een inkjet laser printer.

    Waar moet ik nu op letten? Dpi?!

    Ik ben niet zo'n super techneut. Wil gewoon vanaf mijn camera dan wel computer mooie prints kunnen maken.

    Heeft er iemand tips????

  • Remco Jan

    Een dye sub printer kan een beter resultaat geven dan een inkjet printer, maar er zijn ook inkjetprinters die betere resultaten geven.

    Als je echt goede prints wil maken, is er meer nodig dan een goede printer. Je moet de hele keten van camera tot en met printer hebben gecalibreerd. Het loont om je daarin te verdiepen, ook als ben je geen super techneut.

    Maar voordat we een advies kunnen geven is er toch wat meer info nodig:

    - wat is je budget?

    - hoe groot wil je printen (A4, A3, A2)?

    - hoe veel wil je printen? Af en toe eens een printje of is het dagelijks werk?

    Zelf ben ik met printen gestopt en laat ik alles doen bij Profotonet, maar dat is persoonlijk….

  • Mo

    Het toestel dat ik heb is vrij eenvoudig hoor. Maar wel een heel fijn en goed fototoestel vind ik zelf. Natuurlijk geen kwaliteit spiegel reflex.

    Wat het mag kosten. Ik ga het kado krijgen dus wat dat betreft geen beperkingen.

    Tot op zekere hoogte natuurlijk.

    Ik wil in ieder geval 10 x 15 kunnen printen.

    En gewoon voor zo af en toe. Dus zeker niet dagelijks.

    Nog tips?!

  • De Tobfotograaf

    wat dacht je van bijv. een Canon Selphy, een compact printertje, die je ook mee op vakantie kan nemen.

  • kompjoetervilozoov

    Het enige waar je NIET op moet letten is het getalletje dat bij DPI staat genoemd.

  • Mo

    Hoezo niet dan?

  • Mo

    Ik was die printer inderdaad al tegen gekomen tijdens mijn zoektocht.

    Is ie wel okay qua kwaliteit?

    Hij hoeft niet mee op vakantie hoor. Is meer voor thuis om af en toe iets

    zelf te kunnen afdrukken.

    Ik merk dat ik sinds ik digitaal foto's neem, helemaal niets meer afdruk.

    Vind ik zonde.

  • JeroenW

    Mo schreef:

    > Ik merk dat ik sinds ik digitaal foto's neem, helemaal niets

    > meer afdruk.

    > Vind ik zonde.

    Waarom laat je dan niet ;s wat vaker afdrukken?

  • Mo

    Tja, das een goeie.

    Omdat ik zo ontzettend veel fotografeer en ik dat lastig vind.

    Heb dan liever de mogelijkheid om thuis er mee te gaan vogelen.

  • JeroenW

    Hm. Ik heb er ook over gedacht. Toen ‘s goed gekeken wat het afdrukken met zo’n lief fotoprintertje kost. Schrok me rot!

    Juist als je veel schiet is het een uitdaging om een goede selectie te maken. Ik schiet ook best wel wat, verwijder veel en ga een paar keer per jaar met een stickie naar de plaatstelijke fotoboer om een lading ongecorrigeerde afdrukken te halen.

    Mijn fotoboer heeft een fuji minilab staan en ik vind de printjes die daaruit komen ook erg mooi.