Fotoprinter

• De Tobfotograaf

inderdaad, men vergeet vaak de kosten na de aanschaf van de printer, net zo iets als auto rijden, de aanschaf is duur maar het er mee rijden moet je ook niet onderschatten

• Mo

Is het zelf hebben van een fotoprinter zo duur dan?

• kompjoetervilozoov

Een printer kost tegenwoordig niet meer dan 2x een setje cartridges.

Harry, je loopt achter……

• kompjoetervilozoov

Zegt niks over de printkwaliteit…….

• JeroenW

Reken ‘t ’ns uit. Zeg dat je printer 5000 afdrukken mee gaat. Wat kost een cartridge voor zo'n selphy? Wat kost fotopapier?

• Mo

De geluiden vind ik toch wisselend hoor. Wat is het nu? Kost zo'n fotoprinter nu wel of niet veel aan onderhoud en materialen?

Het is soms al moeilijk door de bomen het bos te zien maar op deze manier weet ik het ff helemaal niet meer.

• paddy

Ik heb me er nooit uitgebreid in verdiept, maar ik denk dat er wel zekere logica schuilt in de bewering dat zelf printen duur is. Twee sets cartridges is vaak al net zo duur als de printer en als je beeldscherm een ander resultaat geeft als je printer ben je ook niet blij (door niet calibreren).

Ik heb een al in one printer (EpsonStylus CX3600) en krijg er geen mooie afdrukken uit. Aan de cartridges ligt het niet, die zijn origineel, wellicht aan de papiersoort. (ik heb me nog niet verdiept in calibreren). Anyway, ik mail mijn bestanden naar de fotospeciaalzaak en kan ze daar dezelfde dag ophalen. Kleine moeite, goede kwaliteit en voor zover ik kan beoordelen niet duur.

• JeroenW

OK,

Canon Selphy CP-510 59,- (allersimpelste modelletje). Pak met 108 stuks papier en inkt, (kp-108ip) 32,- Da's dus aan papier en inkt al bijna 30 cent per afdruk. Nou, afschrijving op je printer, zeg dat je ‘m 5000 afdrukken mee laat gaan voordat je ’m zat wordt/achterhaald is/stuk gaat. Da's bij dit supergoedkope modelletje al zo'n cent per afdruk. Klein beetje stroom erbij…

• efka

Inderdaad, ik ben een zelfprinter. Ten eerste omdat het mijn hobby is en door zelf printen houd ik controle tot in het laatste detail. Bovendien kan ik probleemloos in afwijkende maten printen.

Het is echter stukken duurder. Als een serie van 100 vakantiefoto's wil printen kan je inderdaad beter naar het Kruidvat of zoiets. Ik print selectief en daarom zijn de kosten voor mij niet heel belangrijk. Ik denk wel dat mijn kostprijs (papier + inkt ingekocht tegen consumentenprijzen) 2 tot 3 maal zo hoog als de prijs waarvoor je de foto's bij de stuntaanbieder kan bestellen. Als je echter op grotere formaten gaat printen dan worden de prijsverschillen heel snel een stuk kleiner.

• De Tobfotograaf

hoe weet jij nou dat ik harry heet?