Keuze Digitale SLR

  • Alexander

    Voor mij reis naar Antartica en Zuid Amerika wil ik een goede digitale spiegelreflexcamera kopen. Ik ben op het gebied van spiegelreflexcamera's een beginner…..(heb nu een Olympus digitale camera en een Olympus C8080 wide zoom). Wat zou voor mij de beste keuze zijn wat betreft body en lens. Rekening houden met het lichtinval en objecten die op afstand gefotografeerd moeten worden. Graag jullie ideen. Mijn voorkeur gaat uit naar een Nikon budget rond de 600 euro.

    Bedankt alvast.

  • Joop

    De Nikon D60 is de opvolger van de D40x,

    Hierbij de prijzen;

    http://www.buynikon.eu/product_list.php?idc=1655

    Maar zorg dat je goed oefend met de camera voordat je op reis gaat.

    Verder zul je er rekening mee moeten houden dat apparatuur op Antartica behoorlijk te leiden heeft van de kou.

  • Alexander

    Bedankt Joop, wat betreft het leiden van de apparatuur onder die omstandigheden, we gaan er ook 3 maanden mee backpacken. Had begrepen dat de body van Nikon van hoogwaardige kwaliteit is en tegen een stootje kan. Is de lens van de Nikon D60 ook “goed genoeg” om fotos op afstand te maken, maar ook fotos van dichtbij.

  • JohnF

    Nikon, jou budget, niet zo'n moeilijke keus. D60 en D40dx zijn opties.

    Wat betreft de Olympus 8080 die je hebt, meenemen. Is een goede camera voor back-up en voor straatfotografie. Hij valt niet zo op.

    JohnF

  • Alexander

    John: ik geloof dat ik dan wel een extra rugzak mee mag nemen aangezien ik dan de Nikon Dx, C8080 en de digitale pocketcamera mee moet nemen. En zat te denken aan een compacte video camera………… denk dat ik ergens een compromis moet gaan sluiten met mezelf :D. Suggesties, tips en/of ervaringen hoor ik graag.

  • Michiel

    Gewoon 1 camera meenemen waarvan je zeker weet da je ‘m gaat gebruiken én 1 backup (8080 aan te bevelen in dat geval vanwege de kwaliteit), anders blijkt achteraf dat je ze geen van alle echt gebruikt hebt voor het doel dat je voor ogen had. En…, en…, en…, werkt meestal vernietigend op je creativiteit. Heb ooit door de Alpen gehuppeld met een Hasselblad Xpan én een Nikon F3 om mijn nek, en achteraf bleek dat ik eigenlijk twee dezelfde series dia’s had, maar de een op panoramaformaat en de ander op standaardformaat. Sindsdien ga ik gewoon weer met 1 camera de deur uit (even afgezien van afgelopen najaar in Italië, toen ik een digireflex bij me had voor ‘werk’ en een Rolleicord voor de hobby).

    Michiel

  • Alexander

    Zou de beste keus dan een spiegelreflex zijn en een pocket camera? Of is die widezoom lens op de C8080 iets wat je wel veel gaat gebruiken en die dan beter kan kiezen ipv de pocket?

  • kompjoetervilozoov

    Leiden?

  • kompjoetervilozoov

    Nee, “de lens”is niet goed genoeg.

  • Remco Jan

    Ik denk dat de camera de weg gaat wijzen op Antarctica ;-) Je hebt een display, je hebt een CPU en je hebt een kaartlezer in je camera. TomTom erin en klaar is kees.