Keuze Digitale SLR

  • JeroenW

    Wat je eigenlijk wil voor zo'n reis is een robuste body als de D200 of de D300. Op jouw budget kan je net een D40 halen met de kitlens en een 55-200VR erbij. Kaartjes, schoonmaak setje, polarisatie filter, nep batterij van ebay en het geld is al wel op.

    Je kunt je afvragen of je dan met een high-end compactje niet beter uit bent. Ik vraag me alleen af hoe goed het uitschuif mechanisme van die dingen bestand is tegen Antartica enzo.

    Ging ik een dergelijke trip doen en was geld niet zo'n bezwaar dan zou ik voor een D200 gaan met een 24-70 2.8 en een 70-300VR en een 50mm 1.8. Maar ja, dan zit je al snel tegen de 4000 euro.

  • De Dons

    Nikon D40x Kit met 18-55 mm en de 55-200 mm vr + gratis verrekijker van NIkon voor een prijs van € 699,= gewoon in de betere retail zaak te koop , dit is een bestaande originele Nikon set.

    Succes

  • Alexander

    Ik ben er wat betreft body inmiddels wel over uit. Het gaat toch de D40 worden, reden dat ik niet voor de D40x ga is dat het enige verschil het aantal megapixel is (6.1 ipv 10). 6.1 mp is voldoende om een A3 vergroting te maken. Kan dan beter het geld uitgeven aan een betere lens. Zit nu te twijfelen tussen een Sigma 18-200 lens of een Tamron 18-200. Weet alleen niet of die laatste een beeldstabilisator heeft……..wat ik wel wil/nodig heb met zo'n lens. Iemand suggesties wat betreft de lens?

  • Ineke

    De sigma-lens. De D40 heeft geen interne scherpstellingsmotor. Als je van de Autofocus gebruik wilt maken dient het objectief voorzien te zijn van een HSM/USM/SWM motor. De sigma heeft dit, de tamron volgens mij niet.

  • Alexander

    inmiddels kan ik zeggen dat ik de trotse bezitter ben van een Nikon D40 incl een Sigma 18-200 OS/AF lens heb aanschaft. Tevens een Sony DCR-HC62E aangeschaft voor antarctica. Indien ik nog extras nodig heb voor de SLR om voorbereid naar Anatarctica te gaan hoor ik dit natuurlijk graag. Heb begrepen UV-filter en polarisatie filter…………is hier nog keuze in?

  • Alexander

    (N)iemand? :)