nikon 80-200

  • tinie

    ik heb een nikon 80-200 (2.8) lens, nu werkt mijn AF ineens niet meer, heeft iemand een idee, wat dit zou kunnen zijn?

    Je hoort de lens zwak (scherpstellen) maar hij werkt niet meer.

  • JeroenW

    Is het de versie met of zonder motor? Staat je body misschien op MF? Lens eraf en erop gehad? Werkt autofocus op andere lenzen wel? Ding laten vallen?

    M.A.W., ik weet het ook niet precies maar roep even wat dingen waar je aan zou kunnen denken.

  • tinie

    amdere lenzen doen het wel. lens er inderdaad af gehad, staat op af, niet laten vallen

  • JeroenW

    Is het die met of zonder motor? Volgende stap is even proberen op andere body. Ik vermoed dat je 'm weg zal moeten brengen.

  • De Dons

    reinig de ring tussen de lens en body eens !!

  • tinie

    pff, hij doet het weer!

    Het schoot me te binnen dat ik mijn B&W filter eraf had gehaald, en ik zag dat de voorkant niet meer bewoog (snappen jullie het nog?)

    Ook kon ik hem niet gewoon scherp stellen, en op de een of andere manier draaide ik de voorkant en ik hoorde klik!

    Daarna werkte alles weer!

    Bedankt allemaal voor het meedenken, en tja ik ben vrouw en bl….!!

    (Heb er niet zoveel verstand van, maar maak wel mooie sportfoto's met deze lens)

  • De Tobfotograaf

    mooi bl…. is niet lelijk

  • JeroenW

    Zal er toch iets verkeerd geschoten zijn. Nou, gelukkig maar, het is een mooie en vrij prijzige lens.

  • Nikon Sjoerd

    Laat eens wat van die mooie sportfoto's zien hier. Kunnen we wat van leren of kritiek geven. Heb je een website?

  • tinie

    ik hoop dat het zo goed gaat, is voor het eerst dat ik een foto plaats op dit prikbord. Dus even 1 uitproberen.

    Het zijn tafeltennisfoto's dus best lastig; in een zaal, geen flits, en heel snel!!