nikon 80-200

  • tinie

    ik heb zelf uitgevonden hoe ik de foto's het beste krijg, ik had nog nooit een spiegelrefelx in handen gehad.

    Maar door uitproberen, vragen en veel lezen zien me foto's er nu zo uit.

    Ik ben er best tevreden mee, maar verbeteren kan altijd!

  • JeroenW

    Ik vind ze erg knap. Ik weet hoe lastig een zaal kan zijn. Lekker op kleur zijn ze ook.

  • Nikon Sjoerd

    Toch raar dat je in het ene draadje zegt dat je “mooie sportfoto's” maakt en nu in 2 andere draadjes beweerd dat ze eigenlijk nog veel beter kunnen… dat rijmt niet met elkaar.

  • tinie

    het zijn mooie foto's, maar het kan altijd beter!!!!

  • lekker tuffen

    Tussen mooi en mooi kun lang over praten

    Je legt het accent op de persoon en niet het spelletje sport

    1 e foto op de zij genomen komt onpersoonlijk over

    En te veel beweging onscherpte er in tegen de onscherpe achtergrond

    foto 2 onscherp

    foto 3 te veel ruis en verkeerde compositie door te veel stoelen met wenig mensen er op.

    En je kijkt op de rug van iemand

    foto4 te veel aangescherpt zie achtergrond met grofe korrel en ruis,onscherp op de zij genomen

    te lange sluitertijd kijk eens naar de bal.

    Dus wat is goed dan

  • Remco Jan

    Foto 2 vind ik de beste (ik zou 'm alleen nog even recht zetten). Bij de eerste lijkt het net of de speler met telekinetische krachten een balletje in de lucht “kijkt”. ;-)

  • tinie

    tja,

    ik zal voortaan vragen of ik in het centrecourt mag, en de speler even in de lens wil kijken!

    Ik vind kritiek op een foto prima, maar je moet wel rekening houden met de omstandigheden.

    Je zit op een tribune, en kan geen onverwchte bewegingen maken

    Teveel ruis komt denk ik omdat ik op een hoog Iso moet zitten,

    Dus nu vindt ik kritiek prima, maar ik had liever gehad dat je vertelde hoe het wel moet!

  • Nikon Sjoerd

    Op hoeveel iso zat je?

  • tinie

    800

  • Jurjen_S

    Zijn aardige foto's.

    Ik weet hoe moeilijk het is.

    Zelf maak ik wel eens foto's van badminton en daar heb je hetzelfde probleem:

    Zeer slecht licht en hele snelle acties. Een akelige combinatie voor een fotograaf.

    Meestal zit ik op 2500-6400 iso, f/2.0-2.8 en 1/500-1/1000.