Als aanvulling de originele topic 350D of 450D hier nog een vraag. Ik was er zo goed als zeker van mijn oude 350D samen met de 18-55 mm lens te verkopen en hiervoor een 40D samen met een 17-40 mm lens terug te kopen. Nu heb ik de “oude”set inmiddels te koop staan en krijg ik het volgende te horen van degene die belangstelling heeft bij mijn 350D:
Zelf heb ik de 40D (met L-objectieven), maar ben begonnen met de 300d (-350d-10d-20d-30d) en heb de 400d als backup.
Moet zeggen dat me de 400d en 30d het beste bevalt en de 40d valt me tegen.
Bij snel reageren zijn de fotos onder of overbelicht (MkIII sydroom?) maar ben nog niet achter de oorzaak.
Ook valt de grote display zwaar tegen (te wenig pxls en dus onscherp) controle op scherpte in het veld echt niet mogelijk!!
De liveview is omslachtig dus gebruik je amper.
Ik zou in elk geval de 40d goed testen (of teruggeef-garantie middels internetshop of MM benutten) of hij ook bevalt, voor dat geld.
Misschien niet leuk te horen,maar ben graag open en eerlijk over mijn ervaringen.
Ik zou de 40d in elk geval heel kritisch beoordelen en niet kopen omdat iedereen (vooral de fotozaak) enthousiast ist over deze nieuwe camera, aangezien je aan de scherpte van display niks doen kunt (en dit het belangrijkste is mbt controle)
Het is raar en schandelijk dat canon dit model (en ook de MkIII !! voor 3500 euro!!) met zo'n slechte display op de markt brengt.
Nikon heeft een 3" met 900.000 pxls!! ipv 230.000
De 2,5“ van de 30D (en zelfs de 2” van de MkII) heeft het zelfde aantal pxls, dus men (lees ik) had het kunnen weten…
Verder is het wel een goed en degelijk toestel, maar niet goed samengesteld……….en iedere review zwijgt er gek genoeg over
Hij kraakt juist hetgeen af wat ik een meerwaarde vond ten opzichte van de 30D. Hebben jullie hier wel eens iets over gehoord of is er een 40D gebruiker die dit compleet tegen spreekt?