Welke spiegelreflex heeft voorkeur?

  • Roos

    Ik wil graag een spiegelreflexcamera aanschaffen, maar ik hoop dat jullie mij daar advies in kunnen geven?

    Punten:

    - Ik ben een beginner, ben alleen een compact camera gewend.

    - Ik zou later graag een cursus willen doen, dus wil graag een camera die daar makkelijk aan kan voldoen.

    - Het moet niet onbetaalbaar zijn.

    Ik heb zelf even gekeken en degene die er voor mij als leek uitspringen zijn de canon eos 1100D en de Nikon D3100. Maar ook hier tussen weet ik het verschil niet en ook weet ik niet welke het handigst/praktisch is.

    Hopelijk kunnen jullie mij hierin advies geven?

  • sipke

    Ik ga je niet adviseren om een bepaald merk te kopen want ik heb alleen ervaring met Nikon. Daar ik geen idee heb over je budget en wat je wilt fotograferen is het nog wat lastiger, want de aanschaf van een camera is niet prijsbepalend voor de camera zelf maar voor de lenzen die je koopt. Zoals ik al zei, van Canon geen verstand maar als je het budget iets opkrikt dan komt de Nikon D90 in beeld en daar heb je veel meer camera aan dan aan de D3100. Kijk ook vooral om je heen naar betaalbare lenzen en bedenk dat als je in donker of schemer wilt fotograferen dat een standaard lens in je tas kan blijven zitten

  • Roos

    De nikon D90 incl. lens vind ik net te duur voor een beginner. 350-400 is limiet.

    Zelf heb ik kleine kinderen, die zullen vaak op de foto komen. Verder maak ik nu veel bij hockey wedstrijden foto's en speciale gebeurtenissen op scholen. De natuur in vind ik leuk, maar tot nu toe wel overdag.

  • sipke

    Misschien is dit iets voor je. Redelijk zoombereik, zodat je over een redelijke afstand de hockeyboys kunt portretteren. Als je het hebt over ijshockey, neem dan een 2.8 lens want het (vaak te) weinige kunstlicht is niet geschikt voor een 5.6 lens. Datzelfde trouwens ook als je bij donker weer op het veld staat.