Canon EF 50mm F/1.8

  • Kees

    Hallo,

    Ik vraag me af of het met deze lens gemakkelijk foto's binnen te maken is ? Canon EF 50mm F/1.8

    Doel is foto's van baby en kinderen maken met vast brandpuntstand en weinig licht.

    Hoor t graag!

    Kees

  • Marlies1

    http://www.kieskeurig.nl/objectief/canon/ef_50mm_f18_ii/reviews/167075/

  • Wim Zon

    Ik zou liever voor een groter objectief gaan.

    Zelf heb ik de 55-250 mm. en het grote voordeel hiervan is dat je verder van de kinderen af kan staan en hebben ze eigenlijk niet eens in de gaten wanneer je een foto van hen maakt..

  • Rudo

    50 mm binnenshuis kan soms wat te lang zijn, maar is afhankelijk van jouw stijl en de grootte van je huis. Hou er rekening mee dat wanneer je weinig ruimte hebt je wellicht personen niet helemaal op de foto krijgt maar een deel van hen.

    Verder heeft een lens met een diafragma van 1.8 minder licht nodig dan de standaard objectieven, of het het groot genoeg is om zonder flitser te fotograferen hangt natuurlijk af van het bestaande licht. Maar op zich is die 50 mm van Canon wel een goede lens voor relatief weinig geld.

    Groetjes van Rudo

  • GJvdZ

    Maar foto's worden er niet beter van als je op relatief grote afstand staat. Het credo is nog altijd “als de foto niet goed is, stond je niet dichtbij genoeg”.

  • GJvdZ

    Ik neem aan dat het niet voor een full frame camera is. Dan is de 50mm prima voor dit soort foto's. Voor overzichtsfoto's binnenshuis zou ik eerder een 35mm pakken.