2e flitser erbij strobistenfotografie

  • Joost

    Beste fotografen/hobbyisten,

    Het lijkt mij erg leuk om een beetje de kant van strobistenfotografie op te gaan. Ik heb nu een canon 430EX II die alleen als “slave” dienst kan doen als ik met 2 flitsers aan de slag ga. Nu zou ik wel graag een canon speedlite 580ex II erbij willen hebben die als “master” dienst kan doen, maar mijn portomonee kan dat op dit moment niet aan …… Wie heeft er een goede tip voor mij wat voor flitser van een ander merk ik erbij zou kunnen nemen, die ongeveer hetzelfde aan kan als de speedlite 580ex II maar die wel goedkoper is?

    Mvg,

    Joost

  • theo Limpens

    Hallo Joost,

    Ik heb een Canon 550D en wilde enkele jaren geleden ook met strobistfotografie beginnen.

    Ik heb eerst een nieuwe flitser, een Yongnuo speedlite 460-II met naar 2 zijsen kantelbare kop,

    via internet gekocht.Een Chinees merk,dat mogelijk nog op marktplaats verkocht wordt.Ik ben de naam

    van de verkoper kwijt,maar het beviel me zo goed,dat ik er later nog een tweede heb bijgekocht.

    Ik meen met een isowaarde van 50.

    De prijs was onder de 60 euro per stuk.(zijn zeker 100euro waard)Inclusies steunvoetje om ergens neer te zetten.

    Succes er mee

    Theo Limpens

    Zwijndrecht.