Canon eos 6D

  • klaasx

    Als dit geen nieuws is. Canon heeft de nieuwe eos 6 D gelanceerd. Een full framer voor een “instap” prijsje. Zal zo rond de 2000 euro gaan kosten. Met ingebouwde WIFI en GPS. Kopen dus.

    Alhoewel, een 5 D mrk 11 is goedkoper met betere specs.

    Nou als dit geen discussie uitlokt.

  • GJvdZ

    Wat valt hier over te discussieren?

  • klaasx

    Kijk maar eens op dpreview.com wat ze daar allemaal vinden, bij het kopje Canon EOS-1D / 1Ds / 5D Forum, die raken al jaren niet uitgediscussieerd omdat er een nieuwe camera wordt geintroduceerd, of omdat er er eencamera niet wordt geintroduceerd.

    -zo zou je je af kunnen vragen: hoe verhoudt de nikon 600 zich met de 6D. Waarom zit er geen flitser op? Wat doe je met die GPS en Wifi. Werkt dat uberhaupt wel.

    En zitten we eigenlijk wel te wachten op een 6D. en waarom geen 3D met 48 miljoen pixels.

    Van die dingen dus.

  • GJvdZ

    Die lui die op dpreview het forum zitten te vervuilen hebben volgens mij in de meeste gevallen nog nooit gefotografeerd…. Die wachten alleen maar op de perfecte camera. En als die er dan is moet die worden afgekraakt.

  • Wim Zon

    Ik vind het ook zo'n onzin Klaasx om dit prikbord hiermee te vervuilen.

    kan je beter met iets komen waar we wat aan hebben.

    Kortom wat echt met fotografie zelf te maken heeft.

  • Armand

    Full frame wordt eindelijk betaalbaar en de Nikon D600 is ook al leverbaar.

    Natuurlijk heeft dit allemaal niets te maken met mooie foto's maken. De fotograaf bepaalt wat er op de foto komt en hoe.

    Een camera is slechts een stuk gereedschap. Maar goed gereedschap is dikwijls wel een genot om mee te werken.

    Ongeveer 60 jaar geleden had ik dat met mijn Exakta met lenzen, matglazen, diverse zoekers, tussenringen en balgapparaat. Een heerlijke camera en ruim 10 jaar later stapte ik over op Olympus OM 1 en OM 2. De laatste gebruik ik nog steeds.

    Een DSLR heeft mij nooit kunnen bekoren. Not my cup of tea.

    De duizenden digitale foto's die ik gemaakt heb zijn met compacts- en bridgecamera's geschoten. Niks mis mee, behalve de sensor, veel te klein. Helaas kwam je voor een APS C sensor automatisch bij een DSLR terecht en dat is in mij ogen techniek van de vorige eeuw. Technisch prima maar als concept een anachronisme. Ik ben een zoeker freak en de zoeker van een spiegelreflex van 60 jaar geleden is veel en veel beter.

    Ruim een jaar geleden kocht ik een Fuji X100…dat is de beste koop sinds mijn OM2. Een fantastische camera. To fall in love with. Die gaat nooit meer weg.

    Zodra de X Pro 1 verscheen wilde ik die ook, maar de prijs weerhield me. Nu is er de X E1. Die heb ik onmiddellijk besteld. Hopelijk is hij eind oktober leverbaar.

    Wat valt er dan nog te wensen voor de komende jaren?

    Grotere sensors, spiegelloze camera's met elektronische zoekers, elektronische sluiters in plaats van de mechanische die principieel niet veranderd zijn vanaf begin vorige eeuw.

    Mijn foto's zullen er niet beter door worden, maar mijn fotografenplezier wel.

    Armand

  • de tobfotograaf

    48 megapixel is niet zaligmakend. vroeger in de tijd dat camera's 8x8=16 pixels haddenwas het leuk. Canon doet al enkele jaren niet echt meer mee aan de pixelrace.getuige dat sinds die tijd Canon niet meer voorop loopt met het aantal pixels. meer pixels geeft meer ruis en meer ruis geeft meer problemen met ruisonderdrukking. wat Canon nu doet is eerst de kwaliteit verbeteren en dan de hoeveelheid pixels aanpassen dat het niet (te veel) ten koste van de kwaliteit gaat.