Keuze digitale compact camera

  • Sarine Baars

    Hoi allen,

    ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe digitale compact camera.

    In het verleden heb ik een Canon Powershot A75 gehad. Deze maakte goede foto's.

    Daarna met mijn Nokia N97 mini met Carl Zeiss lens foto's gemaakt. Die maakte prachtige en scherpe foto's.

    Toch maar weer een aparte compact camera gekocht. De Samsung PL211 10x optische zoom. De foto's die uit dit toestel komen zijn gewoon bagger. Ook foto's van 3 meter afstand zijn niet scherp te krijgen.

    Momenteel maak ik foto's en filmopnames met mijn iPhone. Hier zit helaas geen zoom op en ook actiefoto's lukken niet, vandaar dat ik toch weer een losse camera wil kopen.

    Ik heb een beetje een oog op Sony Cyber-shot DSC-WX100. Weet iemand of hier fatsoenlijke actiefoto's mee te maken zijn of is er een beter alternatief? Zelf ben ik namelijk absoluut geen fan van Sony, maar een Samsung wil ik ook nooit meer.

    Alle hulp is welkom.

    Groeten,

    Sarine

  • brulboei

    Wat wil je er eigenlijk mee doen, sport, huis/tuin/keuken fotografie. Heb je al eens gedacht aan een systeem- of spiegelreflex-camera?

    Merken als Nikon of Pentax ook zeker niet verkeerd en hebben tientallen jaren camera ervaring.

    Kijk op www.kamera-express.nl en kijk bij canon of Nikon, ze hebben voor iedere knip een camera.

    Kijk op www.foka.nl, heeft ook vaak leuke aanbiedingen.

  • Ramrod

    Panasonic is erg goed met zn compact camera's TZ 20 TZ 30 of zo , en als je iets meer wil kan je de FZ150 overwegen