Ben op zoek naar advies en/ of tips, wie helpt mij op weg.....

• Ingrid

Hallo allemaal,

Wie oooh wie heeft enige tips en of advies voor mij…. Ik ben op zoek naar een digitale camera, ik zit zelf te denken aan het merk panasonic ook omdat de lens van Leica is. Ik heb helemaal geen verstand van fotocamera's, wat ik wel weet en ook te horen krijg is dat ik heel creatief ben in het maken van foto's en dit ook redelijk goed kan. Ik heb nu een klein compact digitale camera van het merk Nikon coolpix. Ik zou toch wat meer willen, inzoomen/ uitzoomen, het liefst handmatig, snel achter elkaar foto,s kunnen maken, en niet zo,n grote lompe camera. Ik zit zelf te denken aan een panasonic lumix uiteraard geen idee wat bij mij zou kunnen passen. Ik zou heel graag mijzelf meer willen verdiepen in een fotocamera dus ik weet ook echt niet welke camera bij mij zou kunnen passen. (ben dus echt wel een groentje onder de fotografen )

Ik hoop dat iemand een klein beetje mij op weg zou willen helpen. Alvast hartelijk dank voor jullie advies! :-)

Groeten Ingrid,

• sipke

Ik heb enkele jaren geleden een lumix FC50 gehad en dat is echt een goede camera, maar het is en blijft een pocket ondanks dat je in en uit kan zoomen. Naast je budget moet je dan ook eens nadenken wat je voornamelijk op de foto wilt zetten en aan de hand daarvan gan kijken welke camera je wilt.

• Marlies1

Ga naar een goede fotozaak en probeer er een hoop, neem daarna pas een beslissing.

Ik ken goede fotografen die met een simpel compact cameraatje de mooiste foto's maken en ik ken er die met de duurste spiegelreflexen de boel nog verknoeien.

Het is de fotograaf die de foto maakt, de camera is slechts een hulpstuk.

Heb zelf de zoveelste spiegelreflex van pentax maar gebruik heel oude lenzen op een nieuwe digitale spiegelreflex. Het ligt er maar aan wat je wilt fotograferen en wat je budget is.

Een camera moet je letterlijk goed in de hand liggen.

• GJvdZ

Als je snelheid en compactheid wilt hebben zou je eens naar een Nikon 1 of Olympus Pen moeten kijken.