Nieuwe lens?

• brulboei

Of het wordt de 17-85 van Canon of de nieuwe lens van Sigma 17-70. De lens van Canon wordt veel tweede hands aangeboden. Na onderzoek en veel gelezen recenties, krijgt deze lens aardig wat kuren na een jaar of twee, soms al eerder. Die Sigma zit wat beter/degelijker in elkaar en presteert beter, vooral in het middengedeelte. De Sigma is ook wat duurder als de canon. Daarom neig ik richting de Sigma te gaan. Of de betere prestaties te maken hebben met waar de lenzen van zijn gemaakt weet ik niet. Dat van Canon is kunststof, dat van Sigma is echt glaswerk. Misschien is dat ook de reden waarom Canon op wat oudere leeftijd wat slechter wordt.

Misschien kunnen andere daar antwoord op geven.

• GJvdZ

Valt wel mee van die dozenschuiverij bij K-E. Je moet niet op zaterdagmiddag gaan, maar als je doordeweeks gaat heeft men best wel tijd voor je. Het is meer het imago van die winkel dan de werkelijke situatie. Zal mij ook niet verbazen als minder succesvolle concurrenten van hun dat imago een beetje mee helpen cultiveren.

• votovilozzov

Dat van die kunststof lenzen is flauwekul, alle lenzen in objectieven op dit niveau zijn van glas.

Persoonlijk lijkt mij de Sigma interessanter omdat de Canon op 17mm vrij slecht is, daar is de 18-55 al beter.

• brulboei

Het is en blijft moeilijk om een goede/redelijke lens te kopen met een beperkt budget. Het probleem is ook dat de een kiest voor canon omdat naar zijn zeggen deze beter is, de ander kiest voor een ander merk voor de zelfde reden. Eigenlijk wil ik de 17-85 van Canon maar deze lens vertoont ook niet altijd even mooie foto's, aldus vele gebruikers. Verder zie je deze lens veel te koop aangeboden op marktplaat en andere soortgelijke sites, een teken aan de wand. Volgens Marktplaats lens-gebruikers gaat deze lens met regelmaat vaak stuk na 2 a 3 jaar. Van Sigma wordt mij verteld dat het tandwielgedeelte nogal gammel is, hoewel Kieskeurig daar niets over vertelt aldus van vele gebruikers. Tamron heeft weinig tot niets in dat sigment. Al met al ben ik eigenlijk geen steek wijzer geworden van het lezen van reviews en testen.

Blijf het erg moeilijk vinden om een goede keuze te maken.

Van de profs onder de fotofielen hoor ik jammer genoeg niets, vermoedelijk omdat zij toestellen en lenzen hebben in het peperdure sigment, wat voormij onberijkbaar is.

• votovilozoov

Blijft de vraag waarom je eigenlijk een andere standaardlens wil.

Tamron heeft een worldwide goed bevonden 17-50 F2.8 , die biedt een iets betere beeldkwaliteit als de 18-55, (hoewel niet echt veel beter) en natuurlijk de lichtsterkte.

Het verschil tussen 50/55 mm of 70/85 moet je je niet teveel van voorstellen, dat is maar een smal randje eraf, voor tele moet je toch een tele inzetten.

• brulboei

Ik wil iets meer kwaliteit en ik mis een stuk berijk. Mijn standaardlens is de 18-55mm kitlens van canon, mijn andere lens is van Tamron en loopt van 70-300mm. Daarom kijk ik naar een lens die beging bij 17 of 18 en loopt door waar mijn grote tamronlens begind, 70mm. Canon heeft een 17-85 IS, Sigma heeft een 17-70 en Tamron ook iets dergelijks. De vraag is, welke en wat is de beste voor dat geld. Canon heeft ook een 15-85 maar die is een stuk duurder, ruim 750 euri, dat wordt langer door sparen.

• votovilozoov

Zoals al door mij aangegeven, is 55-70 te verwaarlozen, je zal geen foto's missen omdat je geen 70mm hebt.

De enige die echt iets meer qua berEIk biedt is de Canon 15-85 , maar die is prijzig en lichtzwak.

De 17-85 moet ik echt afraden als je nog enige prestaties verwacht op 17 mm, daar is tie gewoon slecht, de 18-55 is daar beter.

• brulboei

Is de lens van Sigma 17-70 dan wat? Daar zijn de reviews van gebruikers een stuk beter als van de canon 17-85. Ook vertoont de 17-70 van Sigma minder foutmeldingen en mankementen, de Sigma is wel wat duurder als de canon. Verder heeft Canon nog een 18-135 die ook goede reviews heeft en bijna net zoveel kost als de 17-85.

Tamron heeft ook een 18-270 en komt ook redelijk goed uit de bus. Heb ook gekeken naar 2de hands, as Marktplaats, maar ben daar erg huiverig van.

Verder heeft Kamera-Express 2de hands lenzen maar zijn zeer prijzig en zitten niet ver van de nieuwprijs.

• Rudo

Ik heb de Sigma 17-70 gebruikt op een Canon, als alternatief voor de 17-85, en de Sigma was duidelijk beter, vooral in de 17-20mm was het zichtbaar. Het verschil tussen 85mm en 70mm is echt te verwaarlozen zoals vilozoov al zei……

Kijk even rond op de site www.photozone.de daar staan heel veel lensen getest op de verschillende camera merken…….

• brulboei

Ik heb erg veel belangstelling voor de vernieuwde 18-135mm van Canon., misschien wordt het nog wat.

Maar, in iedergeval bedankt voor de informatie.