kent iemand deze lenzen?

• Iris

Ik heb deze lenzen gezien en mijn vraag is of iemand dit kent. Heb diverse fotowinkels gebeld, maar die kennen het niet.

Vivitar ai 70-210 mm 1:3.5 macro zoom vmc

Tokina zoom 70-210mm Macro (SZ-x210 met manual)

Zullen het een soort B-merken zijn net als Sigma enz?

Groet Iris

• sipke

Kennen ze het merk niet of de specefieke lens? Zijn beide veel verkochte merken en elke fotowinkel kent ze. Het is niet makkelijk zomaar een lens naar b kwaliteit te schuiven hoewel dat waarschijnlijk wel voor Vivitar geld. De meeste merken hebben een A en een B kwaliteit, zo ook Tokina en de door jou genoemde Sigma. Zelfs Nikon heeft een B lijn.

• Marlies1

Als het oude lenzen zijn zijn ze heel goed.

Vooral de serie 1 van vivitar is heel goed.

Zelf heb ik o.a een vivitar macro lens en een serie 1 70-210 macro en ben over beide zeer tevreden.

Het oude glas is vele maken beter dan de moderne lenzen. wel zwaarder maar dat heb ik er graag voor over.

Ik heb ook modernere digitale lenzen maar ben daar minder tevreden over.

Tokina heb ik ook maar die gebruik ik wat minder.gewoon omdat ik meestal macrofotografie doe.

Volgende link is wel voor pentax maar dat doet niets af aan dezelfde lenzen voor b.v. nikon:

http://www.pentaxforums.com/userreviews/reviews-Vivitar-Lenses-for-Pentax-primes.html

Hierbij een paar voorbeelden

vivitar 55 mm macro

Tokina 80-210

Vivitar 70-210 macro

• JeroenW

Sigma een b-merk..dus… goed… is dit een rondje trollen?

1. manual focus lens foro nikon. niet slecht voor het geld

2. tokina is begonnen door een paar nikon engineers en maakte vrijwel vanaf het begin al prima lenzen.

• GJvdZ

Ik denk dat ze met b-merk niet merkgebonden bedoelt… Sigma, Tamron en Tokina zijn inderdaad geen b-merken volgens de gangbare definitie. Ze ontwikkelen immers ook producten die de cameramerken niet doen. “Echte” B-merken maken alleen maar goedkopere varianten van wat de a-merken ontwikkelen.