Welke camera

• Roy

Hoi allemaal,

Ik zoek een goede spiegelreflex camera van het merk nikon of canon.

Wat ik vooral en voornamelijk wil fotograferen is het voklgende: natuur, macro fotografie enmijn kinderen. Voor de rest de normale foto's.

Op dit moment heb ik een compact camera de Samsung WB5500, de nieuwe zal echt aan betere eisen moeten voldoen.

Aangezien fotografie een steeds grotere hobby wordt vann mij, zoek ik dus een camera waar ik een lange tijd plezier van wil hebben en waar vele mogelijkheden op zitten.

Het zal waarschijnlijk iets worden van een semi profesionele camera. Wie geeft mij tips adviezen en type's door die erg goed zijn en nog redelijk betaalbaar.

Stuur aub een mailtje naar roy.bsc@live.nl aangezien ik niet vaak hier op het forum kom.

Alvast bedankt

• Rudo

Wat is je budget?

• GJvdZ

In principe voldoet iedere huidige Nikon of Canon (en de andere merken). Als het betaalbaar moet blijven zou ik gewoon voor een instapmodel van 1 van de merken gaan incl. kitlens. Deze bieden voldoende mogelijkheden om een aantal jaren vooruit te kunnen. Vaak zijn dit soort sets in de aanbieding dus even goed rondkijken.

Na een tijdje merk je vanzelf tegen welke limitaties je aanloopt en kan je de set uitbreiden.

Voor macro heb je uiteindelijk een ‘echt" macro-objectief nodig, maar je kunt goedkoop beginen middels een voorzetlensje. Die kosten maar een paar tientjes en je kunt kijken of je het echt leuk vindt. Goede macro-foto’s zien er spectaculair uit maar die maak je niet zomaar. Daar moet je heel veel tijd in investeren.

• Marlies1

Al eens aan Pentax gedacht, betaalbare en zeer kwalitatief goede camera's.

Ik heb er zelf twee, een als back-up.

Maar het best ga je naar een goede fotozaak en neem je de toestellen in de hand want een camera moet je letterlijk passen.

Ik kan mijn Pentax camera's zelfs met een hand bedienen wat voor macrofotografie soms belangrijk is.

• GJvdZ

Ouderwets als ik ben (en opgegroeid met SLR's) was ik even vergeten dat je ook de systeemcamera's niet moet uitsluiten. Een Olympus Pen E-P3 is toch wel een hele fijne camera. Als ik nu opnieuw zou beginnen zou deze camera heel hoog op mijn lijstje staan.