Lenz keuze hulp

• Raymond

Hallo. Ik wil volgende week iemand een lens cadeau doen. De lens mag zo'n ong. 650,- gaan kosten. Nu weet ik alleen dat die persoon de body bezit van de Canon 50d, en nog helemaal geen lens heeft.

Aangezien mijn lenzen kennis minimaal is heb ik eigenlijk een klein beetje hulp nodig in de keuze van de lenz.

De lenz gaat hoofdzakelijk gebruikt worden voor landschappen. Wellicht ook af en toe wat architectuur.

Zou een 15-85mm hier aan voldoen? Een beetje allround lenz toch?

Of hebben jullie andere ideeen?

Ik wacht de reacties af. Bedankt!

Groetjes Raymond

• Raymond

Tot 650 a 700,-

• sipke

Voor landschappen zal 18-55 zeker niet voldoen maar je kunt het beste de gelukkige een cadeaubon voor desbetreffende winkel geven of loop met hem/haar mee naar de winkel.

• Raymond

Bedankt voor je advies Sipke. Maar het gaat om de 15-85 en niet om de 18-55 zoals jij zegt :)

• GJvdZ

Met een 18-55 kan je prima landschappen maken. Je mist weliswaar wat groothoek en wat tele maar dat is wat anders dan zeggen dat een 18-55 niet voldoet voor landschapsfotografie. Het hangt er maar helemaal vanaf om wat voor landschap het gaat. Voor een Nederlandse polderlandschap levert meer groothoek niet per definitie betere foto's op.

• Raymond

Jij ook bedankt GJvdZ. Maar het gaat om de ..(15-85).. En niet om de 18-55.

• Rudo

Op zich geen verkeerde lens denk ik…… http://www.photozone.de/canon-eos/465-canon_1585_3556is

Groetjes van Rudo