Welke camera te kopen??

• Been There

De Fuji S2500hd komt ruim te kort dus er moet gewoon weer een spiegelreflex gaan komen, maar wat??

Wat is nu een goede en ook betaalbare camera? Ik hoor graag wat ervarings- verhalen.

Voorkeur gaat uit (door verleden ) naar Nikon (btw; die fuji is natuurlijk ook gewoon een nikon)

Let me know what to buy.

• Wim Zon

Je zou op deze site kunnen kijken voor een overzicht.

Als je alleen voor een Nikon wil kijken wordt de keus aanzienlijk eenvoudiger.

http://www.kieskeurig.nl/spiegelreflexcamera

• sipke

Klopt ja. Je kunt beter meerdere toestellen bekijken en proberen. Maar Been There, wat wil je voornamelijk gaan doen met je camera? Dat is namelijk de eerste vraag die een verkoper stelt als je vraagt naar wat je zou moeten kopen.

• Been There

De kids fotograferen, mooie kiekjes op vakantie maken….. beetje huis tuin en keukenfotografie dus. De kids zijn nu te snel voor de camera die we hebben, staan er dus altijd maar half of bewogen op :(

• GJvdZ

Daar zal een DSLR niet per definitie iets aan veranderen. Compacts hebben weliswaar een iets langere reactietijd dan een SLR, maar de vertraging is wel constant. Door gewoon een beetje te anticiperen kom je een heel eind.

• JeroenW

Dan maakt het allemaal geen drol uit. Slechte spiegelreflexen zijn er niet. Ga naar een winkel en pak er eentje die je aanspreekt en lekker in je hand ligt.

• GJvdZ

En laat je niet gek maken door onzinnige discussies over in-body of in-lens stabilisatie of compatibility met een heel arsenaal aan oude objectieven die je toch nooit gaat kopen….

• JeroenW

En tot slot, megapixels en hoge fps zijn eigenlijk vooral goed om je vrienden mee te imponeren

• GJvdZ

Dat ook ja. Ik heb 70x50cm prints aan de muur hangen die ik met mijn oude 6MP D70 heb gemaakt. ALs je daarnaast nog bedenkt dat vrijwel alle foto's op een scherm van maximaal 2 MP wordt bekeken dan zie je meteen de onzinnigheid van 16 MP(en hoger) camera's voor het grootste deel van de gebruikers. Maar het verkoopt zo makkelijk ;-)

• sipke

Het is maar net wat je met de foto doet. Als je 16 MP hebt dan houd je wat over te croppen.