Heeft iemand hands-on ervaring met de Fuji X10?

• GJvdZ

Ik overweeg om een Fuji X10 aan te schaffen m.n. voor de handmatige zoom. Ik zie op de diverse fora echter verschillende tegenstrijdige berichten. De ene schrijft dat de camera geweldig is en anderen zeggen weer dat ze 'm terug gaan brengen omdat er rare vlekjes bij de highlights zouden zitten.

Heeft iemand hier eigen hands-on ervaring met deze camera? (er zit hier geen fotowinkel in de buurt die 'm verkoopt anders was ik wel even gaan proberen).

• Rudo

Hier een artikel er over!

http://www.dpreview.com/articles/3340468423/fujifilm-x10-orbs-investigated-does-the-firmware-fix-work

• JeroenW

Hmm.. ik heb er wel even mee geschoten. Bouwkwaliteit is subliem! Prestaties in een huiskamer bij daglicht waren heel netjes.

Ondanks dat blijf ik het wel heel veel geld vinden voor een compact camera. Voor min of meer dezelfde prijs haal je ook een D3100 met 18-105 en daar kan je meer mee.

• GJvdZ

Ik heb al een D7000 met diverse objectieven, dus daar gaat het niet om. Ik wil er een kleinere camera bij die net zo direct werkt als een SLR, dus geen elektronisch aangedreven zoomlens. De manuele zoom en de optische zoeker van de X10 zijn voor mij de redenen om deze camera te overwegen (ondanks de prijs).

• GJvdZ

Dankjewel. Die had ik nog niet gezien. Misschien toch maar eens een ritje maken naar een voorraadhoudende winkel om het zelf eens te proberen.

• JeroenW

In dat geval zou het een zinnige keuze kunnen zijn. JE hebt in ieder geval het idee dat je een camera op pakt.

• GJvdZ

Ik heb de X10 net een geprobeerd. Ook even gespeeld met de G12 en P7100 die op papier eigenlijk beter zijn, maar toen ik de x10 vastpakte was ik verkocht. Ik wacht nog even tot Fuji het probleem met de witte vlekken heeft opgelost en dan ga ik er 1 kopen. Ik had hetzelfde gevoel als bij een Italiaanse espressomachine. Een Krups of Jura is technisch gezien veel beter, maar de koffie uit een Italiaanse machine smaakt veel beter.

• JeroenW

:D Wist 't wel!. Had ik 600 euro over voor een camera voor erbij nam ik er ook eentje