Geotaggen

• Thijs G

Als ik GPS gegevens van een JPEG bestand overzet naar een CR2 bestand dan komen de gegevens in een .xmp file

Als ik de CR2 dan in PSE9 binnen haal wordt de tijd steeds één uur later, en dat wil ik dus niet.

Ik zet ze over met GeoSetter en wat ik ook doe, het lukt maar niet om de opnametijd te krijgen.

Kan natuurlijk in PSE9 de tijd weer een uur terug schuiven maar het moet toch direkt lukken?

wie weet raad?

groetjes Thijs

• Antony.

Zit ‘t ’m niet in het volgende bij de instellingen: het een staat op zomer- of wintertijd en het ander ook, maar dan net andersom.

• Thijs G

Moi Antony,

was het maar waar, want die is duidelijk om aan of uit vinken. Heb verder nog ontdekt dat het met Qstarz al mis gaat. Hij zet hem wel op de juiste coördinaten maar verschuift toch de tijd.

Dan komt GeoSetter om ze in RAW over te zetten en geeft dan b.v. aan + 2:00 uur omdat je in Spanje was in de zomer.

Dan opnemen in PSE organiser en die telt dan die 2 uur er weer bij…………

• Antony.

Is deze vraag dan niet meer iets voor het hardwareforum? http://hardware.startpagina.nl/prikbord/

• Thijs G

O.K bedankt, ik ga daar eens zoeken

groetjes Thijs

• Thijs G

Gisteq DPL 90 Photo Trackr aangeschaft die met een update wel RAW aan kan (nog even afwachten)

Was het een beetje erg zat dat bovenstaande gedoe..

• Thijs G

Ben nog niets opgeschoten.

Na betaling geen up-date gekregen en op mails reageren ze niet.

Zijn er meer op dit prikbord die geotaggen en zo ja: waarmee?