nieuwe camera

• Paul

Beste forumleden,

Heeft iemand ervaring met de Panasonic Lumix G3 of GH2 ?

Ik vraag dit omdat ik op zoek ben naar een nieuwe camera, momenteel heb ik een Fz30 ( Panasonic) en twijfel nog over overstap naar grote spiegelreflex of een kleinere systeemcamera.

De body is wat kleiner en minder opzichtig maar hoe zijn de beeldresultaten ?

Zijn deze van een gelijkwaardige kwaliteit als de grote speigelreflex camera`s

Ik gebruik de huidige camera veel voor natuurfotografie , dieren, ( buitengebruik dus)

Alvast bedankt voor jullie reacties en tips.

Paul

• Wim Zon

De Panasonic Lumix toestellen zijn geen spiegelreflex camera's.

T.o.v. beeldkwaliteit en snelheid gaat er eigenlijk niks boven een spiegelreflex camera.

Zou je dus zeker een spiegel reflex camera willen aanraden.

Een leuke instap camera is bv. de Canon EOS 1000D.

Maar er zijn winkelketens die combi pakketten verkopen bv. incl. UV filter, objectief, zonnekap, etc.

Voor SLR camera info:

http://www.kieskeurig.nl/spiegelreflexcamera

• Joop

Wim Zon Schreef:

——————————————————-

> De Panasonic Lumix toestellen zijn geen spiegelreflex camera's.

> T.o.v. beeldkwaliteit en snelheid gaat er eigenlijk niks boven een spiegelreflex camera.

> incl. UV filter, objectief, zonnekap,

> Voor SLR camera info:

> http://www.kieskeurig.nl/spiegelreflexcamera

Tegenwoordig is het helemaal niet waar dat beeldkwaliteit van een spiegelreflex boven uit springt.

Het is waar dat snelheid van afdrukken bij een spiegelreflex beter is dan van een compact camera.

En een UV filter laat die AUB in de winkel liggen. Heb je niet nodig op moderne camera's.

En voor goede camera info kijk eens op http://www.dpreview.com/

• JeroenW

Buiten zal het qua beeldkwaliteit weinig uitmaken. Alleen, wat dieren betreft, een lange telelens, is die er voor dat sorot cameras?

• Wim Zon

Ik gebruik een UV filter puur ter bescherming van mijn objectief.

Ben bang dat een vast objectief in een compact camera op een gegeven moment toch een beperking oplevert.

Vooral wanneer je foto's wil maken van dieren is een snelle camera wel gewenst en gaat mijn voorkeur uit naar SLR.

Verder heb ik het idee dat de levensduur van een compact camera minder is en meer aan (nutteloze) snufjes onderhevig is.

Terwijl je met een SLR nog heel veel mogelijkheden blijft houden.

Ik vind een compact camera meer een apparaatje wat je pakt en zo even uit de losse pols een aardig plaatje schiet.

Leuk voor op Internet of Youtube maar meer het serieuzer werk bv. een photoshoot, portret, macro's en close-ups zie ik me nog

niet echt met een compact camera.

Daarnaast zijn deze dingetjes super licht en worden deze steeds kleiner, platter.

• Paul

Hartelijk dank voor jullie reacties,

De spiegelreflex zal inderdaad wel de betere camera zijn maar vind die zo groot .

Ik vroeg mij dus af of de kleinere systeemcamera`s zoals de Panasonic G , Sony Nex, Olympus Pen etc. , zich in beeldkwaliteit kunnen meten met die speigelreflex camera`s.

Als je de reclames en artikelen moet geloven zijn ze de hemel op aarde maar hoor in de praktijk maar weinig mensen erover.

Ben dus erg benieuwd of er op dit forum mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Ik had begin dit jaar in een opwelling een Fuji Hs 10 gekocht maar ondanks lovende recenties vond het een veel mindere camera dan mijn oude Fz30 , en heb na enkele maanden de oude camera dus maar weer uit de kast gehaald.

Wil nu dus echt de juiste camera kopen.

Dit zijn enkele voorbeelden die ik met de Fz 30 gemaakt heb.

mvg

Paul

• sipke

Nooit plat genoeg (:P)

• Ramrod

Ik zou eens kijken voor de Panasonic DMC-FZ150, krijgt zeer goede recensies prijs rond de €450.

• de tobfotograaf

Ik heb een paar jaar geleden op de keukenhof foto's gemaakt met een 3,2 Mp GSM (geen close-up maar “landschap”). Ik had toen schitterend weer (dat heb je met die dingen wel nodig). De foto's vergeleken met een DSLR, maar dan op een flatscreen TV van 47". Je ziet dan echt geen verschil. Maar ik zeg al, je moet mooi weer en veel licht hebben, anders worden de resultaten van de GSM rap minder.

• Paul

De Fz 150 heb ik ook bekeken maar heb liever handmatige zoom.

mvg

Paul