Nikon 5100 of 7000?

• zaria

Ik wil graag een Nikoncamera kopen. Op zich voor de hobby, maar hou ook van speciale effecten enz. Het is dus niet zomaar wat kiekjes afschieten. Zit te twijfelen tussen de 5100 en 7000 en vind dat erg moeilijk om te kiezen. Wat zouden jullie doen? En zouden jullie gaan voor de body of normale???

• sipke

Wat is het verschil tussen de body en de normale? Bedoel je of er een lens bij zit? Als je die lens zou kunnen gebruiken en de combinatie is goedkoper dan losse body en lens dan altijd doen. Over de 5100 kan ik niet veel zeggen, maar ik schat die niet (veel) hoger als de D90. De D7000 is echter eeb veel betere camera en voor die paar centen meer zou ik snel de keus gemaakt hebben.

• zaria

heb deze gevonden op kieskeurig: http://www.kieskeurig.nl/spiegelreflexcamera/nikon/d7000_en_18-105mm_vr/945384/

dan kan ik dus de goedkoopste bestellen online.

er stond ook nog: http://www.kieskeurig.nl/spiegelreflexcamera/nikon/d7000_en_18-200mm_vr_ii/945386/

maar ik snap persoonlijk niet zo heel goed het verschil het scheelt wel een hoop geld

wat vinden jullie?

• Ramrod

Als je het verschil tussen die 2 niet ziet zou ik als ik jou was een compactcamera kopen .

• JeroenW

Ik vind dat je beter 's kan zorgen dat je wel enig idee hebt waar het over gaat.

• Rudo

Het prijs verschil zit hem in de bijgeleverde objectieven…… als je die objectieven los zou kopen, schelt de prijs ook ongeveer dat……

Maar je wil graag een camera voor speciale effecten. Kun je dat wat nader uitleggen? Wat voor effecten?

Waarom heb je voor Nikon gekozen? (niet dat dat een slechte keus is, maar waarom specifiek een Nikon)

Groetjes van Rudo

• zaria

ik snap het verschil heus wel…kan me alleen niet helemaal de meerwaarde inbeelden zeg maar prijs/kwaliteit verhouding. het gaat vnl om kinderfotografie. en waarom een nikon? in de familie altijd nikons gehad, van vader op zoon zeg maar..ooit uitstapje richting canon gedaan, maar nikon voelt gewoon als thuiskomen :-)

• zaria

maar goed voor welke zouden jullie gaan?

• sipke

Wat betreft de camera zonder meer de D7000. Wat betreft de lens moet je nagaan of je die kunt en wult gebruiken. Zo niet koop dan gewoon een losse camera met de lens die je wel wilt.

• zaria

ok dan ga ik voor de eerst genoemde van kieskeurig (zie hierboven) bedankt!