geheugenkaart

• denord

Hallo allemaal,

Ik wil een grotere geheugenkaart in mijn Nikon D80 aanschaffen. Ik heb nu een Sandisc 2 gb. Tot hoeveel GB kunnen jullie mij aanraden en welk type?

Mijn camera gaat gebruikt worden door een van haar vrienden voor het trouwen van mijn dochter en wil dat in NEF - RAW uitvoeren.

Ik wil dus niet de kans lopen dat ik te horen krijg dat de kaart vol zit.

Gr. denord.

• JeroenW

Hm, nee, stel je voor dat je een kaart moet wisselen, dat duurt zo 20 seconden… Ik vind 8gb een prima maat nog steeds. De d80 is geen supersnelle camera dus welke kaart je koopt maakt weinig uit. Ik koop meestal transcend, kwaliteitskaarten en in tegenstelling tot sandisk betaal je niet voor de merknaam.

• Marlies1

Ik gebruik kaarten van 4 gb, en heb er een paar.

Dit om niet alles kwijt te zijn als er iets mis gaat.

Ik wissel liever af en toe van kaart.

• denord

Je hebt alleen nog maar SDHC kaarten. In mijn camera zit een SD kaart. Wat is het verschil daarvan en is de SDHC kaart dan ook geschikt voor mijn cameratype?

Gr.

• JeroenW

SDHC laat veel grotere capaciteits kaarten toe. Jouw camera was de eerste nikon die ook sdhc kon gebruiken

• Wim_Zon

SDHC kaarten zijn sneller dan de gewone SD kaarten.

Zelf gebruik ik ook 4 Gb. kaartjes.

Ook voor de rede dat als er een defect aan is niet al teveel foto's kwijt te zijn.

Prijs van 2x 4 Gb. kaartjes is zowat gelijk aan 1 van 8 Gb. van gelijkwaardig type dus qua besparing hoef je het ook niet te doen.

• sipke

Hoevaak hebben jullie dan een defecte kaart? Ik heb het 1 x meegemaakt en dat was meteen merkbaar zodat ik 'meteen een andere kaart kon pakken. 2 x 4 GB zal een stuk duurder zijn dan 1 x 8 GB

• JeroenW

Dat zal je tegenvallen..

Defecte kaart, nooit zelf gehad, 2 a 3 keer per jaar help ik een kennis of via-via kennis met een kaart probleme

• Marlies1

B.v. bij Paradigit

4 GB van Adata 5,99 x 2 = 11,98

8 Gb van Adata x1 = 10,99

Scheelt dus maar 0,99

• Wim_Zon

Zelf ook nooit een defecte kaart gehad.

Maar het zal je maar gebeuren dan ben je echt niet blij.