achtergrond

• mariskacator

Hoi!

Ik ben bezig een studio te bouwen en nu wil ik het liefst mn muur doortrekken op de vloer zodat ik geen papier (wit) meer hoef te gebruiken. Is er iemand die weet hoe ik die ronding (overloop) moet krijgen??

mariska

• Marlies1

http://www.omnifoto.nl/product_list.php?g1=Studio+toebehoren&g2=Achtergrond+doek&c=&q=

Als voorbeeld, je kunt het doek natuurlijk glad leggen.

• GJvdZ

Bedoel je dat je de een glooiende overgang wilt tussen muur een vloer? Zo ja, dan kan je dat met (dun) triplex maken. Als je de uiteinden (waar het triples de muur en de vloer raakt schuin afschaaft kan je een mooie overgang maken. Eventueel de laatste richeltjes nog dichtplamuren of kitten en verven.

• Antony.

Er bestaat inderdaad van dat geprepareerde triplex dat je heel gemakkelijk in een ronding kan vormen, zonder dat het onder spanning komt.

Andere manier is ergens een flink stuk pvc-buis (riolering) op de kop tikken met bv een diameter van ruim 20 cm. Met een decoupeerzaag in de lengte doorzagen gaat heel gemakkelijk. En om in een rechte lijn te zagen eerst een lijntje uitzetten met schilderstape. Kunst is dan om de randen mooi vlak te laten overgaan in wand en plafond, maar met schaven kom je een heel eind om die pvc-einden af te vlakken.