Fotomappen voorop niet te zien wat er in zit?

• Jesse

Hallo,

Heb een vraag die ik om eerlijk te zijn ook al een tijdje geleden op een ander prikbord heb geprobeerd maar daar helaas niet het juiste antwoord heb gekregen.

Bij het overzetten van mijn foto's van mijn oude- naar mijn nieuwe computer gebeurde het volgende:

Heb mijn foto's (ruim 6000stuks) overgezet naar afbeeldingen op de nieuwe computer,…..dat ging prima. Maar toen ik de volgende dag de mappen (en submappen en losse foto's) wou openen was er overal alleen zichtbaar een soort voorbeeldplaatje van een zee met bergen. Kan dus niet meer voorop de mappen zien wat voor foto's erin zitten.

Heb ik iets fout gedaan- en eigenlijk nog belangrijker hoe krijg ik mijn foto's weer direkt zichtbaar voorop de map- en op de foto's die nog niet in mappen zitten?

Zie dus in de afbeeldingenmappen alleen maar plaatjes van zee en bergen.

Klik ik het plaatje met zee en bergen aan dan komt de orginele foto wel in beeld.

Hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel.

Alvast bedankt!!!

• Joop

Heb je bij de werkbalk bovenin geklikt op het tabje BEELD en Miniatuur weergaven aan geklikt.

• Moment

Ja heb ik geprobeerd, werk met windows7 en daar staat onder beeld: extra grote- groot- normale- en kleine pictogrammen maar daar mee wordt alleen het plaatje van de zee + bergen groter of kleiner maar helaas nog niet de foto's direct zichtbaar.

• Antony.

Pas de instellingen aan via EXTRA en Mapopties.

• Moment

Hallo Anthony en Joop,

Het is gelukt de afbeeldingen zijn weer gewoon zichtbaar.

Inderdaad even hokje aanvinken via extra en mapopties en alles is weer okay!!!

Bedankt voor de snelle hulp!!!

• Moment

Zoals aangegeven zijn de foto's weer perfect zichtbaar.

Maar heb nog een vraagje,…de afbeeldingenmappen worden nu met een voor mij verkeerd programma geopend (windows?).

Op de oude computer werden de mappen geopend met een programma waarmee ik de foto's meteen kon vergroten-/ verkleinen of draaien en verwijderen als dit nodig was.

Weet iemand welk programma dit is om ‘de boel’ te openen- en voor mij computer leek zeker net zo belangrijk; waar-/ hoe kan ik dit veranderen? (zit Windows7 op).

Nogmaals bedankt alvast!!!

• Antony.

Beschouw mij niet als een deskundige, maar ik heb wat ervaring opgedaan door net zo onhandig te klooien als jij, hihi.

Ga eerst naar verkenner, dan naar afbeeldingen of pictures en klik dan een willekeurige foto aan.

Open dan het menu VOORBEELD. Ik kan daar kiezen uit verschillende programma's, oa Windows Fotogalerie. Vink het programma aan, waarmee jij je foto's wilt bekijken.

• Gregoir

Je kunt ook met de muis op op een willekeurige foto gaan staan. Vervolgens rechts klikken. In het menu dat zich opent klikken op “Openen met” Daar kun je kiezen met welk programma dergelijke foto's geopend moeten worden.

• Antony.

Inderdaad, hoe simpel kan het leven toch zijn. Dus meerdere mogelijkheden voor Jesse.

• Moment

Gelukt!!!,…..Gregoir & Antony bedankt- en inderdaad het is vaak een kwestie van weten en zoeken.

Groet, Jesse