depleted

• Chantal

Hallo allemaal!

Ik heb een Pentax digitale camera Optio S30.

Als ik er nieuwe batterijen in heb gedaan geeft hij na het maken van een aantal foto's “battery depleted” aan in het scherm en gaat de camera vanzelf uit.

Iemand enig idee wat dit betekend?

Groet, Chantal

• Rudo

Dat betekend dat je batterijen leeg zijn…..

Op een forum van steves digicam wordt het probleem opgelost door geen alkaline batterijen te gebruiken maar nimh batterijen.

Groetjes van Rudo

http://forums.steves-digicams.com/pentax/58015-recovered-thread-59673-a.html

• JeroenW

Rudo heeft een punt, dit soort cameras doen het het beste op hoge capaciteit oplaadbare batterije

• sipke

Volgens mij alle camera's waar normale batterijen in kunnen en of het nu nog opgaat is me niet bekend maar tot voor enkele jaren hoefde je geen B merk te kopen want ook die voldeden niet.

• chantal

Bedankt voor de info en de tips! Meteen de oplaadbare batterijen op de oplader gegooit, ben benieuwd!

• de tobfotograaf

Dat klopt wel met die batterijen. Maar wat ik vreemd vind, is dat veel apparatuur het met gewone batterijen wel doet en

met oplaaadbare niet omdat de batterijspanning lager is en dan geeft het apparaat aan dat de batterijen leeg zijn.

Wel is het zo dat er apparaten zijn die veel stroom trekken en dan scoren de oplaadbare batterijen beter omdat die dan

zeer weinig last hebben dat de spanning tijdens het gebruik minder inelkaar zakt.

zeker voor flitsers altijd oplaadbare batterijen gebruiken.

Overgens zit er ook veel verschil in alkaline batterijen, kies ingeval altijd voor fotobatterijen die hebben een hogere capaciteit.

• Antony.

Deze week in de aanbieding bij de Lidl: Tronic oplaadbare batterijen, 4 stuks, 2500 mAh, circa 4 Euro.. Ik gebruik ze al jaren in een Canon; voldoen uitstekend.