keuze tussen twee camera's

• Mus

Wie kan mij een advies geven in de keuze tussen:

- CANON EOS 550D + EF 18-55 IS + EF 55-250 IS en

- CANON EOS1100 D 18-55 + 75-300

Ik weet dat ik ook naar een fotowinkel zou kunnen gaan, maar dat is momenteel een beetje lastig voor mij.

Nu fotografeer ik nog veel op de automatische stand, maar ik wil in de vakantie echt gaan leren handmatig instellen.

Wat ik belangrijk vind:

- flink kunnen inzoomen bij foto's van vogels/vlinders etc.

- bewegingen scherp kunnen vastleggen (spelende kinderen)

- zo min mogelijk flitsstand, dus grote lichtgevoeligheid (?)

Of heeft iemand een betere tip in die prijsklassen, 600 a 700 euro ?

• JeroenW

En het moet perse canon zijn omdat?

beide sets doen voor insecten niet veel. Voor vogels is 70-300 minimaal. Canon's 75-300 overtuigd bepaald niet.

• Mus

Omdat ik er wel graag een zoomlens bij wil en anders (denk ik?) toch ruim boven dat bedrag ga uitkomen.

Wat vind je dan van de: Nikon D3100 Kit AF-S DX 18-55 II + 55-200 ?

JeroenW Schreef:

——————————————————-

> En het moet perse canon zijn omdat?

>

> beide sets doen voor insecten niet veel. Voor

> vogels is 70-300 minimaal. Canon's 75-300

> overtuigd bepaald niet.

• sipke

Net als jeroen vraag ik me ook af of het beslist een Canon moet zijn. Als je vrij bent in merk dan zal misschien de D90 van Nikon een betere optie zijn, die wordt op dit moment voor rond € 650 verkocht. Als je vogels wilt fotograferen (dus geen mussen die over je tenen lopen) dan heb je minimaal 500 mm nodig. Neem geen zoomlens met een groot zoombereik maat koop liever 2 die elk de helft doen. Ga er wel vanuit dat een lens veel duurder is dan een camera en als je budget van € 600 voor de totale set bestemd is dan zul je niet kunnen kopen wat je graag wilt kopen.

• de tobfotograaf

Sipke: je leest niet goed

het budget is per objectief

en dan is er bij Canon best wel wat redelijk spul te halen

Mereltje: kijk i.i.g. even op www.photozone.de dan kan je daar wat lezen over de eventuele aanschaf van optiek

even in t algemeen:

wil je later overstappen op FF-fotografie'(EF-objectieven) kijk dan niet alleen op de APS-C (EF-S objectieven) maar ook op de FF reviews

als je goed glaswerk koopt (dit is een investering voor later) overleeft dat je APS-C DSLR

het is maar een idee.