Vertraging en een vrij behoorlijk stroomverbruik.
Een beetje kort door de bocht om dit geen slr te noemen. Het zoekerbeeld wordt via een spiegelconstructie opgevangen, dus is het een slr. Het staat niet in steen gebeiteld dat een slr een klapperende spiegel moet hebben en een volledig optisch pad van objectief tot zoeker (al geef ik daar zelf wel de voorkeur aan….).
Als je al lenzen van Sony hebt is dit een mooie keuze.
Op het moment dat je veel actie foto's maakt dan is dit ook een voordeel.
Ik heb door de zoeker van deze camera gekeken en er half uurtje mee rondgelopen. Het is even wennen maar het gaat super.
Je ziet gelijk of je over of onder aan het belichten bent door je zoeker al omdat dit al in je beeld lichter of donkerder wordt.
Ook zie je direct wat de scherpte diepte is van je foto. Op het moment dat je met een beperkte scherpte werkt is dat heel prettig.
Wat ik een nadeel vond is dat als je helemaal manueel werkt je maar één draaiwieltje hebt en dus of de sluitertijd of het diafragma moet instellen terwijl je ook een knop ingedrukt houdt.
Verder inderdaad het energiegebruik.
Ik was de hele dag met een A55 bezitter op stap - maar terwijl ik zelf met de A700 1x de accu moest vervangen en die nog op 80% had - was deze persoon al voor het einde van de dag door zijn 2 accu's heen.
Die filmpjes die ik van deze camera heb gezien waren echt leuk.
Bij een compact camera is er ook geen spiegel, en toch zijn compact camera's langzamer dan DSLR camera's….. Dus dat er geen spiegel is en daardoor sneller zouden zijn is voor mij geen steekhoudend argument.
Wat overigens niet betekend dat dit systeem langzamer is dan een DSLR, maar als het sneller is, dan is er een andere reden dan het ontbreken van een spiegel.
Groetjes van Rudo
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?