Van Sony A230 naar de SLT-A55V..

• Kirsten

Is dat een goede stap? Iemand toevallig ervaring met deze camera?

Ik heb nu de A230 en mis de liveview enorm.. ook vind ik het wel leuk om korte filmpjes te maken. Nu ben ik aan het rondkijken voor een andere camera en heb o.a. de SLT-A55V op het oog. Een andere camera die ik op het oog heb is de EOS 550D.. Moeilijk zeg.. zo veel camera's en wil nu echt een goede kopen niet dat ik over een jaar weer iets toch teveel mis..;)

• sipke

Ik zou zeker geen andere camera nemen omdat er liveview op zit. Ik heb 2 van die dingen met die mogelijkheid maar gebruik het nooit. Alleen als je de camera op een statief hebt kun je bewegingsvrije foto's maken met die functie en ook dan gebruik ik het niet.

• Joop

Stel je niet te veel voor van Liveview. Ook het filmen met een DSLR valt nog tegen. Deze technieken zijn nog volop in ontwikkeling voor een DSLR.

Gewoon nog even wachten anders koop een compact camera erbij, hoeft niet zo'n dure te zijn. Daar kan je wel leuke filmpjes mee maken en liveview gebruiken.

• JeroenW

Een Slt heeft geen optische zoeker schijnt. Voor mij zou dat een dealbreaker zijn

• Kirsten

Volgens de site waar ik op kijk wel.. http://www.vergelijk.nl/digitale_camera/sony/slt_a55v/specs.rhtml

• Kirsten

Ik vind liveview in sommige situaties enorm handig… ik heb het nu niet en mis het echt..

• Kirsten

Ik heb een klein compact cameraatje voor erbij… zit standaard in m'n tas. Ik verwacht ook niet teveel van het filmen.. heb ook een camcorder maar vind het een leuke bijkomstigheid.

Ik zal me in een winkel ook wel even voor laten lichten maar neig toch meer naar de Sony dan de Canon ook vanwege de objectieven die ik al heb..

• Joop

Er zit een elektronische zoeker in geen optische.

http://www.sony.nl/product/dsi-body/slt-a55v#pageType=TechnicalSpecs

• Kirsten

Hmm nou dan mogen ze dat op die andere site wel aanpassen. maargoed.. wat is het grote verschil?

• Joop

Er zit dus een stukje electronica tussen en geen prisma meer.

Op de volgende afbeelding is 22a het prisma. Deze is bij sony vervangen door lcd schermpje.

Bij Sony kijk jij op een klein LCD schempje in de zoeker. En ja daar zit altijd iets vertraging in.

Voor mij is dit geen DSLR meer een veredelde compact camera met een sluiter.

En ja electronica kan altijd stuk gaan.