Canon 500D

• brulboei

Ik heb een Canon 500D waar ik zeer tevreden mee ben en wil graag een grip voor mijn Canon. Buiten de orginele, die € 119,- kost, zijn er ook tal van andere merken die de helft goedkoper zijn en beweren identiek te zijn aan de orginele en ook net zo goed. Er zijn er ook een aantal die wat extra's hebben, zoals een klok, afstandbediening en laten zien hoe leeg beide accu's zijn en nog meer extra's. Die laatsten zijn net zo duur of goedkoop als de orginele.

Ik weet nu niet wat ik moet kopen. Wie weet raad?

• henk

Dit stinkt naar een (in een vraag verpakte) commerciele boodschap.

Maar ik laat me graag positief verrassen.

Henk

• brulboei

Is een gewone normale vraag. Het commerciele zie ik er helemaal al niet in.

Ik weet gewoon niet wat ik moet kopen, het orginele of namaak. Een simpele vraag zonder ondertoon of verrassing.

• Joop

Ik heb een orginele grip er onder. Nooit geen problemen.

Ik ken anderen die geen orginele grip hebben, velen zijn niet tevreden omdat er of direct mankementen aan zijn of net mankementen komen als de garantie voorbij is. Mankementen dat vooral voordoet is dat de knopjes het dus niet meer doen.

Er zijn vele die beweren dat de nepperts uit dezelfde fabriek komen maar geloof ik niet dan zouden ze twee soorten kwaliteit maken, kun je aan het roduct ook zien.

Er zijn ook modellen die minder knoppen hebben dan de orginele, let daarop goed bij aankoop.

• frank

Ik heb geen idee wat de andere merken doen. Ik heb de orginele voor de 300D en 350D, al jaren, en geen problemen.

Dat er bij een ander merk tijd wordt aangegeven, heb je denk ik niet zoveel aan. Ook de batterij status zie je ook op de camera …

• brulboei

Bedankt voor beide reacties. ik denk dat het een orginele wordt.

• Rudo

Ik heb een grip gekocht voor mijn Nikon D90, en dat was er één van een ander merk. Hij voelde op zich wel goed aan, maar je merkte wel dat materiaal van een goedkoper soort was dan dat van de camera, terwijl de orginele grips een zelfde soort kwaliteit hebben.

Ook ging mijn grip steeds losser zitten en moest steeds vast gedraaid worden. Het prijsverschil kan aanzienlijk zijn, maar dan koop je wel een stukje kwaliteit dat aansluit op de kwaliteit van je camera. Ik koop de volgende keer een orginele.

Groetjes van Rudo

• sipke

Ik zorg dat ik volle accu's heb, dan is een grip overbodig.

• Rudo

sipke Schreef:

——————————————————-

> Ik zorg dat ik volle accu's heb, dan is een grip

> overbodig.

Voor portretfotografie vind ik het persoonlijk wel lekkerder zo'n grip.

• brulboei

Dat er twee accu's in kunnen is een leuke bijkomstigheid. Het gaat bij mij echt om de houvast. Ik heb last van grote handen. Ikheb even geleden een camera in handen gehad met grip, er ging een wereld voor mij open. Een beter gevoel en een veel betere houvast.