welke lens?

• twinnie

Beste mensen,

Ik heb een Sony a200 digitale spiegelreflex camera,nu kan ik voor een laag prijsje een leuke lens kopen,maar ik heb geen idee of dat gaat passen.

Het gaat om de volgende lens TELEZOOMLENS 90-230 mm 1: 4,5 42mm vatting ingeb zonnekap.

Nu dan mijn vraag,gaat dit passen of niet?

Als “groentje” heb ik hier en daar nog wat hulp nodig,ik maak vooral veel foto's in sporthallen.

Wie kan me hier een beetje advies geven?

Bij voorbaat dank.

• GJvdZ

Met een adapter gaat dit wel passen, maar dit moet je niet willen denk ik.

Moet je de foto's in de sporthal vanaf de zijkant maken, of kan je dichterbij komen? In het eerste geval heb je een lichtsterk objectief nodig, in het tweede geval kan je een eind komen met een doorsnee objectief + flitser.

• twinnie

Soms kan ik dicht bij komen,maar er zijn ook momenten dat ik vanaf de tribune moet fotograveren.

Jou reactie is mij al duidelijk “ik moet dit niet willen”

Kun je mij een advies geven welke lens dan geschikt zou zijn,het gaat vooral om goed foto's te kunnen maken van een behoorlijke afstand en het zijn bewegende objecten(judo wedstrijden)

Een extra flitser heb ik al,nu nog de lens.

Mijn toestel is nog compleet orgineel.

Groet.

• twinnie

Hoe zou deze lens(MINOLTA Macro lens 75-300 AF Zoom) het doen icm met een sonya200?

• GJvdZ

Afhankelijk van je budget kan je voor een Sony (of een gebruikte Minolta) kunnen gaan. Anders voor een Sigma of Tamron. Goede foto's in een sporthal vanaf een afstand is mogelijk als je heel veel geld wilt uitgeven. Plus heel veel oefening en ervaring (tenzij het voldoende is om je eigen kind te herkennen op een sportfoto).