Canon lens

• meadow@zeelandnet.nl

Hallo allemaal,

Wie weet of een Canon lens EF 90-300 en een flitser afkomstig van een analoge 300d geschikt zijn voor een Canon 400d digitaal.

Ik kan dit goedkoop overnemen,maar durf het niet goed aan.

Op internet kan ik ook niet veel vinden hierover.

Alvast bedankt.

Groet Ties

• Rudo

Als je iets goedkoop kan overnemen, maar het is toch nog een dusdanige prijs dat je het risico niet wilt lopen dat het niet werkt, dan probeer je het toch eerst uit?

Ik ben niet zo thuis in de analoge camera's uit vervlogen tijd, maar ik heb mij eens laten vertellen dat sinds canon EOS camera's maakt zijn de lenzen die daarvoor zijn gemaakt ook “geschikt” voor de nieuwe digitale lenzen. Of die lens ook het gewenste resultaat levert, dat zul je dan toch echt moeten uitproberen.

Groetjes van Rudo.

• Joop

Flitser zou ik niet kopen uit het analoge tijdperk. Niet alle typen zijn bruikbaar op nieuwe camera's. Je camera kan ervan stuk gaan. Een nieuwe flitser past zich automatisch aan welke camera jij gebruikt oudere types doen het niet en zijn alleen geschikt voor full frame camera's zoals analoog camera's waren.

Objectief is geen probleem, maar ik ben bang dat de resolutie niet genoeg is voor een moderne camera. Objectief is in September 2003 geintroduceerd als kit lens van set 28-90 en 90-300.

Mijn advies niet doen.

• meadow@zeelandnet.nl

Okay Rudo,Joop

Bedankt voor jullie advies.

Wel wat laat maar ik had weinig tijd deze week.

Zie van de koop af,en zoek verder.

Groet Ties