This card cannot be used

• Nikonsjoerd

Dit geef het display van m'n camera weer op een cf kaartje wat net nog wel werkte.

Per ongeluk de cardreader losgekoppeld terwijl de card er nog in zat.

Formateren in camera lukt niet. Melding “This card cannot be used” en de aanduiding CHA

Iemand een idee?

• Rudo

Probeer eens in de cardreader te formateren…. het kan ook ook zijn dat het kaartje kapot is, of dat je camera kapot is (omgebogen pennetjes?) Probeer ook eens een ander kaartje in je camera te doen, kijken of die melding dan weg is.

Groetjes van Rudo

• Nikonsjoerd

Formateren in cardreader lukt niet, want de drive is niet benaderbaar.

Ander kaartje in camera werkt prima.

Kortom, jammer dat ie ineens stuk is.

• sipke

Gelukkig kun je in de cardreader niet formateren want dan leest je camera die kaart echt niet meer. Als je kaart niet stuk is, dan heb je één mogelijkheid om het weer werkend te krijgen.

Plaats dezelfde foto's die je eraf gehaaldhebt terug op de kaart en probeer of de camera nu wel leest. Zo niet dan kun je proberen eerst in de damera te formateren en nogmaals de foto's terugzetten op de kaart. Als ze gelezen worden formateer dan de kaart opnieuw en het moet weer werken. Zo niet dan kun je de kaar weggooien

• Rudo

sipke Schreef:

——————————————————-

> Gelukkig kun je in de cardreader niet formateren

> want dan leest je camera die kaart echt niet meer.

Dat geldt zeker niet voor alle camera's, en ik heb het nog nooit meegemaakt dat een kaartje het niet deed nadat ik die in de cardreader had geformatteerd, sterker nog, ik heb wel eens een kaartje gehad die door de camera niet gelezen werd, en nadat ik die had geformatteerd met de computer, deed ie het wel in de camera.

Groetjes van Rudo