Geheugenkaarten

• Rick van Dongen

Gaat een geheugenkaart onbeperkt mee of moet je die na een tijd vervangen? Zo ja, wanneer neemt de kwaliteit af. Ik heb twee geheugenkaarten die zo'n drie jaar oud zijn. Ik gebruik ze vrij intensief.

• GJvdZ

Ze gaan niet onbeperkt mee, het aantal schrijfacties is gelimiteerd. Volgens wikipedia is het zo'n 100.000 program/erase cycles. Wat dat concreet betekent voor de levensduur in een camera durf ik niet te zeggen.

• sipke

De kwaliteit neemt niet langzaam af maar het houd plotseling op. Zolang je geen domme dingen doet zal de levensduur je meevallen en de camera ruimschoots overleven.

• Joop

Ik heb kaartjes met “levenslange” garantie gaan ze stuk krijg je een nieuwe weer, zolang je de kassabon bewaard. (:P)

Ik heb nu kaartjes van 5 jaar oud en onder vindt nog steeds geen problemen.

• hans

Zou ik mij niet druk over maken.

Groet

Hans

online stock fotos

• dirk

Detaillisten geven vaak één of twee jaar aan terwijl de producent soms levenslange garantie geeft. Dus, bij problemen met een geheugenkaart, ga naar de site van de fabrikant. Geen gezeur over kassabonnen maar een keiharde garantie. Ik was de bon kwijt. Detaillist vroeg voor het zoeken van de kassabon net zoveel als het kaartje zelf kostte. Nein danke. Prima ervaringen met kapot Sandisk kaartje, waarop volgens die grote detaillist omgeving Rotterdam, één jaar garantie zat. Na contact met Sandisk hebben zij de kaart gratis vervangen. Zo hoort dat.

• de tobfotograaf

Zelf heb ik in drie jaar tijd ca. 4 usb-stich versleten. die werden dan wel zeer intensief gebruikt. Maar daar waren ook 2 Kingston stickies bij, waar ik nooit een kassabon bij heb gehad (nee niet van de vrachtwagen gevallen). Een van de usb-stickies is door een computer opgeblazen. Deze ging zich als lamp gedragen en het was toen snel afgelopen.

• GJvdZ

Bij een USB stick kan ik me dat voorstellen. Die hebben toch wat meer te lijden dan een geheugenkaart die het grootste deel van de tijd veilig in de camera zit.

• Joop

Ook voor USB sticks geld voor enkele fabrikanten zoals corsair geven levenslange garantie. Er zijn leveranciers die je proberen op te lichten en zelfs als je de kassabon nog hebt en als je ze de website van de fabrikant laat zien met de garantie voorwaarden, zelfs grote computer ketens, maar daarom neem contact op met de fabrikant.

Ik heb tenminste na aandringen bij de leverancier\winkel wel een nieuwe gekregen, het hoofd kantoor moest er aan te pas komen.