Camera Raw - CS4 - Eos7D

• Jet

Samen met een vriendin ben ik op reis geweest en we willen een fotoboek samenstellen.

Ik heb al haar Rawbestanden van deze vakantie maar zij fotografeert met een Canon 7D.

Ik heb CS4-extended - heb van Camera Raw de updates geïnstalleerd. Eerst CameraRaw 5.6 en daarna 5.7. Volgens de site van Adobe zouden de problemen met het openen van de 7d Rawfiles dan opgelost moeten zijn.

Helaas.. ik kan nog steeds de Rawbestanden - ondanks de geïnstalleerde updates niet openen in Bridge en in Photoshop zelf.

Ook DPP kan ik niet installeren omdat je daar als basis de Canon CD voor nodig hebt en die ligt 130 km hiervandaan.

Iemand een tip?

• Jet

Ik zal mezelf hier even beantwoorden dat het gelukt is. Maar allemachtig wat een gez**k zeg.

van de update van camera Raw moet je een bestandje handmatig in adobe zetten. Programfiles - adobe - adobephotoshopCS4 - plugins - File Formats.

vervolgens zou hij het moeten doen.

Nou niet dus.

Computer opnieuw opgestart.

Nog niets.

Nog maar een keer in photoshop zelf om updates gevraagd. En ja hoor.. toen ineens kwamen er nieuwe updates voor Camera Raw 5.7 en zijn ze geïnstalleerd. Dit had ik voordat ik die dat bestandje in die File Formats had gestopt ook al gedaan. Toen had hij alles aan updates binnen gehaald behalve die van Camera Raw.

Afijn.. ik kan dus nu de CR2's van de 7D openen. Lang leven internet waar je met wat zoeken veel info kan vinden.

• Peke

Ik gebruik Adobe DNG converter dan kan ik de raw openen met cs2

• Peke

werkt dat wel??

• Jet

Bij mij werkt CS4 met de Raw van de 7D nu in ieder geval.

• Acapulco

Het werken met de pc is soms zo dat je moet om kunnen gaan met teleurstellingen.

want vaak doet de pc lang niet alles van wat jij ermee wil doen.

Of wel het is lang niet altijd vanzelfsprekend dat het allemaal werkt en belangrijker nog blijft werken.

Gelukkig kon je het programma nog updaten via Internet.

Stel je nu eens voor dat je geen Internet had of Internet met een oude inbel verbinding (komt nog voor).