Persoonlijk zou ik als ik jou was beginnen met de Canon 15-85. Is duidelijk goedkoper dan de andere lenzen, maar kan van behoorlijk wijd, naar korte telelens, en is dus een ideale lens om mee te beginnen.
Als tweede zou ik er dan ook een flitser bijkopen. Een flitser moeten gebruiken is wellicht niet het mooist voo de foto's, maar als je dan toch moet flitsen, doe het dan goed. Met een externe flitser heb je meer power en als je een beetje flitser koopt kun je ook nog de flitskop draaien zodat je het licht kan “bouncen” Ikzelf hem een Nikon D300s en daarmee kan ik draadloos mijn externe flitser gebruiken (dus die zit dan niet op de camera) en ook nog de ingebeouwde flitser gebruiken waardoor het licht mooier kan vallen dan alleen de externe flitser op de camera te gebruiken.
Wat ook nog een optie is is om bijvoorbeeld de Canon 50mm f1.8 er bij te kopen, dan heb je ook een lichtsterke lens waardoor je ook in moeilijker licht vaak nog zonder flitser uit de voeten kan.
Dan ben je ongeveer hetzelfde kwijt als de 17-55 en in ieder geval nog vorde;liger dan met de 24-70 en ben je wel een stuk completer.
Het is natuurlijk volledig aan jou!
Groetjes van Rudo