welke camera ?????? ik weet het niet meer

• Rudo

Ik heb ooit eens een document gehad waarin staat welke lenzen volledig compatibel zijn en welke helemaal niet. Het merendeel dat ik op ebay vond waren volledig niet compatibel (dus ook geen licht meter, en het was een officieel document van Pentax). Dat jij het prettig vind om handmatig scherp te stellen wil niet zeggen dat anderen dat ook prettig vinden…. dus dat stukje info kan je dan best meegeven als je begint over oude lenzen. Het merendeel van de mensen vind het namelijk niet prettig…. zeker als je het over het segment van instapmodellen hebt.

Daar komt bij dat ik met mijn autofocus ook zelf bepaal waar het scherpstelpunt ligt…..

Ook ik heb in het verleden een Pentax gehad (K10D), en ik vond hem veel trager focussen dan de Canon D40…… Het was wel een degelijke camera maar een aantal jaar geleden vond ik dat Pentax nog een hoop te leren had voor wat betreft de auto focus. De K20D had dezelfde focusmotor, maar hoe het tegenwoordig is weet ik niet.

Ik begrijp dat jij geen probleem hebt, met een trage auto focus als jij handmatig scherp stelt.

Groetjes van Rudo

• sipke

Het is maar net waarvoor je een camera gebruikt om een trage werking als lastig te beschouwen. Fotografeer je gebouwen of modellen dan is er niets aan de hand, die lopen niet weg. Ga je in de natuur fotograferen dan is het altijd lastig te moeten constateren dat je model voor je kunt scherpstellen de benen heeft genomen. Met de hand scherpstellen ervaar ik ook als lastig en natuurlijk is het zelfs met een Nikon mogelijk het scherpstelpunt te wijzigen. En als je dan toch op de 2é handsmarkt zoekt naar lenzen dan is het aanbod van Nikon en canon vele malen groter dan Pentax.

• Marlies1

Ik doe grotendeels macrowerk en daarbij is handmatig scherpstellen voor mij het best.

• Marlies1

Nog een tip, ga naar een goede fotozaak en neem eens een paar camera's in de hand.

Het is ook belangrijk dat een camera letterlijk bij je past, kun je alle knoppen makkelijk bereiken, voel het gewicht enz…

• Acapulco

Je kan het hier wel hebben over instellen van de camera en losse objectieven en waar je die dan wel al niet 2e hands moet en-of kan kopen.

Denk dat je de info voor rikb vooral simpel moet houden.

Anders ziet hij straks door het bos de bomen niet meer.

Waarschijnlijk ben je altijd gewend geweest met een compact camera dan is het met een spiegelreflexcamera wel even wat anders.

Maar deze hebben in de regel wel minder omgevingslucht nodig.

Denk dat de Canon EOS 500D wel een behoorlijk leuke camera is hoor.

http://www.kieskeurig.nl/spiegelreflexcamera/canon/eos_500d_en_ef-s_18-55_is/specificaties/328127/

Zelf heb ik de Canon EOS 450D met kit lens 18-55 mm. i.c.m. Canon 55-250 mm. objectief en ben daar zeer tevreden over.

• rikb

hallo

zoals een paar van jullie al doorhadden zie ik dat er heel veel over te zeggen is. maar ook dat dat de keuze niet makkelijker maakt. ik heb na bezoek aan een paar winkels (goeie tip) en diverse verhalen van verkopers besloten om de d3100 met 2 lenzen te kopen een 18/55 vr en een 55/200. komende tijd staat dus in het teken van uitproberen.

groetjes

• Rudo

Veel plezier met je aankoop, en ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen, goede camera, en twee objectieven die je een hoop plezier kunnen geven voor relatief weinig euro's

Groetjes van Rudo

• Acapulco

rikb,

Bedankt dat je even hebt laten weten wat je hebt besloten.

Denk dat je veel plezier van je toestel zal beleven.

Maar kijk wel uit voor het rond dwalend stof he op de manage.

• Marlies1

Proficiat met de aankoop en zet t.z.t. hier maar eens een paar probeersels neer.

• de tobfotograaf

Als ie van een vrachtwagen valt, is een Hasselblad echt wel binnen handbereik