Huis-tuin en keuken gebruik

• Isadora Paradijsvogel

Hallo allemaal,

Ik kwam hier terecht met vragen over fotografie.

Echter heb ik wat vragen over een camera, maar ik ben maar een leek.

Wat ik hier voorbij zie komen, gaat ver boven mijn pet. Respect!

Echter zit ik hier dan toch goed om ervaringen te vragen over een wat simpelere camera?

Ik wil namelijk de Olympus SP 800-UZ gaan kopen, nadat mijn compactcamera is overleden :(

Niet dat ik daar zo blij mee was, was een sony (type weet ik ff niet), maar dat ding haperde steeds.

Heb hem ook maar 3 jaar gehad.

Nu heb ik afgelopen dagen de camera van mijn schoonouders geleend en zij hebben een olympus (type even geen idee, al iets ouder, ruim 6 jaar)

Wat ik daar fijn aan vond was het grote zoombereik (voor huis tuin en keuken begrippen) (10x optisch) en de accu ipv batterijen, want dat vond ik maar niks.

Waar ga ik hem voor gebruiken? Gewoon de normale dingen die een amateur fotografeerd, vakanties, uitstapjes en uiteraard de kinderen.

Denken jullie dat deze camera een goede aanschaf is? Op het internet vind ik zowel positieve als negatieve ervaringen, vandaar mijn vraag hier.

Een spieglreflex is voor mij gewoon overbodig, die dingen kunnen zoveel meer, als dat ik ooit zal gebruiken, da's gewoon zonde van zo'n mooi toestel.

En ik kan nogal lomp zijn met een camera, ik ben dat gewoon niet waard ;)

Alvast super bedankt voor jullie reacties!

• Rudo

Persoonlijk heb ik het niet zo op Olympus, omdat ik vind dat de kleuren vaak niet goed worden weergegeven, te druk zeg maar, maar zoals ik alzei is dit persoonlijk.

De SP800 voldoet denk ik wel aan jouw eisen, accu, een groot zoombereik, geschikt voor “snapshots”

Persoonlijk vind ik de Panasonic FZ 45 een goede in dit segment, is wel ietsjes duurder maar ik vind het de prijs wel waard.

Groetjes van Rudo

• Isadora Paradijsvogel

Rudo bedankt voor je reactie.

De Panasonic had ik ook bekeken, maar vond hem toch wat duur ivm de Olympus.

En juist over die camera vond ik net als de Olympus ook weer positieve en negatieve berichten.

Is voor een leek best verwarrend dan, zeker omdat er vaak ik vaktaal gesproken wordt.

Vandaag toch de Olympus SP-800UZ gekocht, en ben benieuwd hoe hij bevalt.

Ik kwam er wel achter dat ik nog een losse oplader moet kopen, deze zit er niet standaard bij.

Of ik moet hem willen opladen met de accu in de camera.

Een tweede accu wil ik ook nog graag kopen lijkt me wat handiger.

Ik las dat er zowel opladers als accu's heel goedkoop aangeboden werden op Ebay.

Is dit aan te bevelen, of zeggen jullie, koop liever origineel materiaal?

Bvd!

• Rudo

Ik heb verscheidene keren accu's gekocht bij batteryking.nl

Daar kun je tegen een lage prijs een accu van een andere fabrikant kopen. Ik heb geen ervaring met e-bay. Ik heb daar niet altijd vertrouwen in…. maar ja, dat ben ik!

Groetjes van Rudo

• Isadora Paradijsvogel

Okay zal ik daar eens een kijkje nemen.

Heb het zelf ook niet zo op ebay, maar je hoort andere erover en gaat dan twijfelen he…

Bedankt!