Huis-tuin en keuken gebruik

• Isadora Paradijsvogel

Hallo allemaal,

Ik kwam hier terecht met vragen over fotografie.

Echter heb ik wat vragen over een camera, maar ik ben maar een leek.

Wat ik hier voorbij zie komen, gaat ver boven mijn pet. Respect!

Echter zit ik hier dan toch goed om ervaringen te vragen over een wat simpelere camera?

Ik wil namelijk de Olympus SP 800-UZ gaan kopen, nadat mijn compactcamera is overleden :(

Niet dat ik daar zo blij mee was, was een sony (type weet ik ff niet), maar dat ding haperde steeds.

Heb hem ook maar 3 jaar gehad.

Nu heb ik afgelopen dagen de camera van mijn schoonouders geleend en zij hebben een olympus (type even geen idee, al iets ouder, ruim 6 jaar)

Wat ik daar fijn aan vond was het grote zoombereik (voor huis tuin en keuken begrippen) (10x optisch) en de accu ipv batterijen, want dat vond ik maar niks.

Waar ga ik hem voor gebruiken? Gewoon de normale dingen die een amateur fotografeerd, vakanties, uitstapjes en uiteraard de kinderen.

Denken jullie dat deze camera een goede aanschaf is? Op het internet vind ik zowel positieve als negatieve ervaringen, vandaar mijn vraag hier.

Een spieglreflex is voor mij gewoon overbodig, die dingen kunnen zoveel meer, als dat ik ooit zal gebruiken, da's gewoon zonde van zo'n mooi toestel.

En ik kan nogal lomp zijn met een camera, ik ben dat gewoon niet waard ;)

Alvast super bedankt voor jullie reacties!

• Rudo

Persoonlijk heb ik het niet zo op Olympus, omdat ik vind dat de kleuren vaak niet goed worden weergegeven, te druk zeg maar, maar zoals ik alzei is dit persoonlijk.

De SP800 voldoet denk ik wel aan jouw eisen, accu, een groot zoombereik, geschikt voor “snapshots”

Persoonlijk vind ik de Panasonic FZ 45 een goede in dit segment, is wel ietsjes duurder maar ik vind het de prijs wel waard.

Groetjes van Rudo

• Isadora Paradijsvogel

Rudo bedankt voor je reactie.

De Panasonic had ik ook bekeken, maar vond hem toch wat duur ivm de Olympus.