Canon 500D of Nikon D5000 ?

• Jaap

Hallo,

Kan iemand mij helpen een juiste keuze te maken.

Ik heb nog een analoge camera Nikon F50 met een Tamron lens.( 28-200mm) 72mm.

Nu wil ik een digitale camera gaan kopen, maar welke ?

Op de Canon 500D past mijn Tamron lens, dus heb ik alleen een body nodig.

Op de Nikon D5000 weet ik dat niet.

Maar zijn er sowieso grote verschillen in camera?

Wie helpt mij verder.

Jaap.

• sipke

Op de Canoncamera past een lens met Nikon vatting? Hij past dan in elk geval ook op de D5000. Maar naast de D5000 is er ook de D90 die ik persoonlijk iwets hoger inschaal. Wat de D5000 op dit moment kost weet ik zo niet maar de D90 vind je rond de € 650. Is je budged iets ruimer kijk dan ook eens naar de D7000.

• GJvdZ

Qua camera maakt het niet uit. Ik zou de keuze niet laten afhangen van de lens die je nu hebt. Ik zou gewoon voor een kitlenssetje gaan. Al was het maar vanwege het gebrek aan groothoek die je met die Tamron hebt.

• Dagvis

Beide camera's zijn goede camera's.

De vraag is of de lens die je hebt, inderdaad past, en of dan alle functies wel werken ?

Blijft je lens nog automatisch scherpstellen, en werkt de automatische belichting ?

Ik zou dat eerst controleren bij een winkel waar ze de camera's verkopen. Als de lens goed werkt op de nikon, scheelt je dat weer een lens kopen.

Beide merken zijn goed, beide merken hebben camera's die bij elk budget passen.

Succes met je keuze.