Camera met goede zoomlens gezocht !

• Mus

Ik heb nu een Pentax spiegelreflexcamera met standaardlens.

Ik zou graag een camera willen waarmee ik behoorlijk kan inzoomen (bijv. vogeltjes in een boom, dieren van verderaf) maar dat ik niet steeds lenzen moet verwisselen of lenzen mee moet nemen.

Wie heeft er een tip voor een goede camera ?

• sipke

Een pocketcamera is niet de juiste oplossing als je goede foto's wilt maken. Er zijn er zeker een aantal met een goede zoomlens maar er gaat niets boven een spiegelreflex met telelens. Het is dan maar net waar je eisen liggen en als dat beperkt is tot het koolmeesje aan de velbol dan kom je met een goede pocket een heel eind. Wil je foto's zoals ingesloten maken zet dan je iedee maar overboord.

http://vroegevogels.vara.nl/uploads/tx_varavvgallery/678a8866628b352b9c5a33b427f33314.jpg
  • Kaat

Mag ik weten met welke lens je deze foto hebt gemaakt?

• sipke

Sigma APO 300-800mm F5.6 EX DG HSM

• Marlies1

Waarom een nieuwe camera, een compact is geen oplossing voor een goede zoom.

Als je nu een pentax spiegelreflex hebt kun je daar het best een goede telezoom bij kopen en daarbij kun je gerust ook bij de oude types kijken.

Kijk maar eens op marktplaats daar staan er genoeg.

Op een pentax kun je ook oude lenzen prima gebruiken mits je in het menu even instelt:

gebruik diafragmaring toestaan.

Ik gebruik zelf zelfs heel oude schroefdraad lenzen op mijn pentax.

Mijn fijnste telezoom is een oude vivitar serie 1 lens 70-210 mm.

Wel zwaar natuurlijk daarom heb ik er een nieuwere lichte sigma 70- 300 mm bij voor de wat langer wandelingen.

• Mus

Ik heb ook nergens gezegt dat ik een compact camera wil, ik zoek een goede camera waarbij al een behoorlijke zoomfunctie op de camera zit of een bijgevoegde lens. Ik dacht weleens gehoord te hebbben dat Sony zoiets heeft ? Ik heb mijn Pentax nu bijna 5 jaar en hij begint af en toe wat kuren te vertonen, vooral qua belichting/flitsen, vandaar dat ik lenzen voor op de pentax niet durf aan te schaffen.

Ik heb ook nog een gewone canon spiegelreflex met 1 sigma lens die ook heel fijn was, maar die kan schijnbaar niet op digitale camera's ?

• Rudo

In dat geval ben je verkeerd begrepen, want een DSLR kan niet zoomen van zichzelf, daar heb je een lens voor nodig, een zoomlens.

Dus daarom kreeg je tips voor een compact camera.

In principe is ieder merk camera geschikt om telelensen op te zetten, en het hangt geheel van je budget af wat voor camera en lens dat zou kunnen zijn.

Over het algemeen hebben Canon en Nikon meer keus als het gaat om lenzen. Sony en Pentax lopen wat dat betreft wat achter, maar daar wordt wel aan gewerkt door deze merken.

Groetjes van Rudo