lens kopen

• hans

lieve mensen

ik ben met een nieuwe hobby begonnen ik heb de nikkon D5000 gekocht met de lens 18-55 nu wil ik een nieuwe lens bij kopen zo dat ik alles wat dichterbij kan halen

nu is mijn vraag om dat ik er niet veel verstand van heb en hoop dat iemand mij kan helpen wel ke lens ik het beste kan nemen en om dat de nikkon 18-200 best wel duur is of er een alternatief is zoals de Nikon Sigma 18-200 mm F3.5-6.3 DC HSM OS Macro of de tamron en welke ik het beste kan nemen

mvg hans

• JeroenW

Naar mijn mening kun je veel beter een 2e lens erbij nemen dan een alles in een lens kopen

• sipke

Nikkor heeft een betaalbare 70-300 mm. AF-S VR 70-300/4.5-5.6G IF-ED Kost minder dan € 400 en daar zul je goede resultaten mee halen.

• Rudo

Zoals JeroenW al schreef zou ik ook er voor kiezen om een lens te kopen en die naast je huidige lens te gebruiken. De 70-300 die Sipke aanraad is een goede lens waar je mee vooruit kan. Een ander alternatief die aansluit bij je huidige lens is de 55-200. Op zich een prima lens voor een schappelijke prijs (ongeveer 180 euro) die qua prijs kwaliteit verhouding, overeen komt met de 18-55 die je al hebt.

Mocht je toch echt voor de 18-200 kiezen, dan is de Nikon beter dan de Sigma en Tamron.

Groetjes van Rudo

• De Dons

Heb hier nog een 18-200 mm vr origineel van Nikon liggen, is het iets voor je? Ik weet ook dat dit forum niet voor de verkoop is maar tsja, en anders aan hen die er problemen mee hebben Sorry!!:S

• GJvdZ

Och, wat je nu doet is toch niet echt verkopen? Je helpt hoogstens. ;-)

• De Dons

Probeer ik ook maar, soms worden de dingen anders gezien dan ze zijn.

Grt

• Joop

Geen van alleen als je kwaliteit wil. Gebruik de zoekfunctie maar en je zal een schat aan informatie vinden.

Dan had je beter een zeer goede compact camera kunnen kopen als je geen objectieven wilt wisselen.