pixels zichtbaar

• joseW

Hallo allemaal,

Bij onze compact camera hebben we een probleem.

Bij het afdrukken zijn de pixels zichtbaar.

De camera staat afgesteld op maximale kwaliteit en het maakt niet uit of

we de foto klein afdrukken of groot.

Het rare is dat ik de foto's wel op 300dpi kan afdrukken maar dat de pixels

op alle manieren zichtbaar zijn.

Nu denk ik zelf dat de sensor mogelijk geleden heeft onder de extreme hitte

van onze laatste vakantie (+40 in de woestijn van Namibie).

Als jullie het weten is het dan nog de moeite van repareren waard of zonde van het geld

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen

alvast bedankt

groet José

• JeroenW

Wij moeten van een onbekend toestel met een onbekend gebrek bepalen of reparatie de moeite waard is?

Begin 's met een probleemfoto te laten zien.

• nancynancy

iso te hoog??

• Nikonsjoerd

Canon camera? :P

• travel & co.

(td)

• joseW

hartverwarmend zo'n welkom!

bedankt voor de moeite

groet

• Freetje

Misschien gewoon wat meer info geven, en wat jeroen zegt, een foto. Er zijn hier genoeg mensen die je dan verder kunnen helpen,

• travel & co.

Beste Jose Weel,

Ik weet niet of u mij hartelijk welkom heet,maar de duim was voor iemand anders bedoeld zoals u uit de lijnen en draadjes kunt zien.

Het gaat niet om een bepaald merk,het gaat om de sensor ??? En de zichtbare pixels.Normaal moet 40 + C. géén problemen geven,maar soms laten mensen hun fotomasjientje achter in de auto,o.i.d.En dan kan men wel tot 60 a 70 + C. komen.?

En als u naar ZW Africa bent geweest en de plaatjes zijn mislukt dan doet dat pijn.

Maar als de plaatjes op uw schermpje wel goed zijn,dan is dat vreemd.(Klopt dit ?)

Een sensor reparatie is kostbaar voor een goedkoop compactje,in verhouding tot een nieuwe.,; maar misschien heeft u wel een duurder ? exemplaar.

Maar zoals al boven is vermeld plaats een plaatje hier,dan kunnen “we” wat zien.

Hopelijk begrijpt u me nu beter (tu)

• Acapulco

Kan het ook zijn dat je met een foto bewerkingsprogramma het aantal dpi's van de foto's verhoogt heeft?

Lijkt mij dat als je een foto gemaakt met bv. 150 DPI en deze verhoogt naar 300 of meer DPI's dat dan de pixels ook duidelijker te zien zal zijn.

• GJvdZ

Wat is de resolutie van de camera, en hoe groot druk je ze af? Voor een foto van gemiddelde afmetingen moet je zo'n 300 dots per inch hebben. Dus voor een foto van 15x10 is dat 1800x1200 pixels.