Foto afdrukken

• Ramrod

Hoi ,,

Ik wil een zwart wit foto laten afdrukken ,resolutie is 1500x1650 , wat is in deze resolutie de grootste foto die ik kan laten afdrukken zonder dat het te grof korrelig wordt ?

Hier een link naar de foto http://img140.imageshack.us/img140/7968/thepromisealbumcover201.jpg

Kan je ook als ik er een soort van poster van wil laten maken op 1 of andere manier de kwaliteit/resolutie verhogen ,zijn daar programma,s voor ?

Thx

PS als ik de foto op ware grote bekijk lijkt het net of het haar zwarter is gemaak wat denken jullie ?

• sipke

Je kunt met elk fotobewerkingsprog de resolutie verhogen maar het spreekt voor zich dat het resultaat minder mooi zal zijn als wanneer de foto zelf een hoge resolutie heeft. Jou foto moet je op een A4 af kunnen drukken lijkt me. Er zijn natuurlijk meer factoren die meespelen, zoals waar komt die foto vandaan? Als het een ingescande foto is dan zal het resultaat niet beter worden dan de originele foto waarbij ook de kwaliteit van de scanner belangrijk is. NB als dat Bruce Springsteen is (ik heb niet veel verstand van popmuzikanten) dan zal die foto ca 30 jaar oud zijn en in elk geval met een analoge camera zijn gemaakt, daar die man nu toch ruim over de 60 moet zijn dacht ik.

• Ramrod

Klopt foto is zo,n 32 jaar zelfs oud maar is van een website gehaald ,zover als ik weet niet ingescand.

Ik werk met Elements 8 maar geen idee hoe ik de resolutie kan verhogen ….?

• sipke

De foto is zonder meer ingescant want 32 jaar geleden was er nog geen digitale fotografie. Is het met een professioneel apapraat gebeurd of met een doehetzelvertje? En als je de foto van een website hebt gehaald kan het book nog zijn dat het een gecompromeerd plaatje is en dat geeft op je beelscherm best een redelijk resultaat maar als je de printer in werking zet ga je huilen. Het blijkt dat het gaat om ca 465 kb en dan zou je best een redelijke afdruk kunnen krijgen op A4, maar waarom probeer je het niet gewoon?

• Afrukvilozoov

Dan werk je dus niet met Elements 8

• Ramrod

> Dan werk je dus niet met Elements 8

weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt , of heb je een lijntje met Jomanda,Ik zie hier toch duidelijk Adobe Photoshop Elements 8 staan hoor ,

• Afrukvilozoov

Wie nog niet eens weet hoe in een programma de resolutie moet verhogen (wat iets van kleuternivo is), kan niet beweren dat hij met dat programma “werkt”

• Cath

Wat een vreemde reaktie. Ik werk al tijden met photoshop elements maar weet pas sinds kort hoe ik de resolutie kan verhogen; zelfs ernaar vragen hier op dit forum leverde niets op! Kan je niet gewoon wat aardiger reageren op een serieuze vraag?

• Cath

Je moet de vinkjes alledrie uitzetten als je de resolutie aanpast. Ik zit nu op mijn werk en heb het schermpje van photoshop elements niet voor mij maar uit mijn hoofd moet je daarvoor bij ‘afbeelding’ en bestandgrootte zijn. Links in het schermpje zie je dan het aantal pixels etc. staan. De resolutie staat daar weer onder. De 3 vakjes daar weer onder moeten dus niet aangevinkt zijn.

Hopelijk kun je het zo vinden. Succes!

• Remco

Beste Ramrod,

Ten eerste, wat een prachtige foto! Op de goedkoop fotos afdrukken staan een aantal websites beschreven waar je goedkoop foto's kan laten afdrukken op groot formaat. Ook kun je hier lezen hoe groot je een foto maximaal kan laten afdrukken (behouden kwaliteit van foto!). Het zou inderdaad namelijk erg jammer zijn als de foto korrelig wordt!

Succes!

Remco.