En hoe word het setje aangestuurd, radiografisch of via de flitser.
*****************************************************************************************************************************************************************************************Waarschijnlijk niet draadloos (radiografisch). En hierin ligt dus je probleem. De pre flash van de flitser laat de trigger al afgaan voor de hoofdflits.
Wat gebeurt er de camera is nog aan het instellen en meet veel licht en plop een onderbelichte foto omdat op de tijd dat sluiter open gaat er geen flits licht meer is. Vaak is de oplossing een Infrarood setje of een radiografisch setje.
Iedere camera flitst twee maal, eenmaal om de camera in te stellen en dan komt de hoofdflits. Maar jij zult die nooit 2 flitsen zien zo snel gaat het achter elkaar maar zorgt ervoor dat jou foto's onderbelicht zijn. Jou flitsers gaan dan af op de pre flits.
Ik denk nog even mee, probeer het eens in de M stand (manueel). Bij heel veel merken word er dan maar 1 maal geflitst omdat je zelf alles insteld en de camera niks hoeft in te stellen.
*****************************************************************************************************************************************************************************************
Fout bovenstaande verhaal.
Ik heb het niet goed glezen, zij heeft het over overbelichting en ik over onderbelichting.
Als jou foto's overbelicht zijn dan betekend dat jou camera geen meting doet met de flitsset. Hij gaat dus wel af op de hoofdflits maar niet op de preflist.
Kun je de studeiokit ook instellen?
Als je met je camera op het * drukt en daarna een foto maakt heb je dan nog het probleem.