Teveel overbelichting fotostudiokit

• Sandra mv Dylano

Ik heb vandaag een fotostudiokit gekocht.

Nu hebben wij hem aangesloten maar ik krijg steeds superoverbelichte foto's.

Ik heb de lampen al naar voren gezet, naar achteren, gericht naar allerlei kanten maar de foto's zijn meer wit dan wat anders.

Geprobeerd op de A stand en op de P stand (ISO 100) maar geen goede resultaten.

Ik ben maar een hobbyist die graag wat leuke foto's maakt van haar kind……portret en staand/zittende foto's.

Heeft iemand voor mij tips wat betreft zo'n set met lampen etc.

• Joop

En hoe word het setje aangestuurd, radiografisch of via de flitser.

*****************************************************************************************************************************************************************************************Waarschijnlijk niet draadloos (radiografisch). En hierin ligt dus je probleem. De pre flash van de flitser laat de trigger al afgaan voor de hoofdflits.

Wat gebeurt er de camera is nog aan het instellen en meet veel licht en plop een onderbelichte foto omdat op de tijd dat sluiter open gaat er geen flits licht meer is. Vaak is de oplossing een Infrarood setje of een radiografisch setje.

Iedere camera flitst twee maal, eenmaal om de camera in te stellen en dan komt de hoofdflits. Maar jij zult die nooit 2 flitsen zien zo snel gaat het achter elkaar maar zorgt ervoor dat jou foto's onderbelicht zijn. Jou flitsers gaan dan af op de pre flits.

Ik denk nog even mee, probeer het eens in de M stand (manueel). Bij heel veel merken word er dan maar 1 maal geflitst omdat je zelf alles insteld en de camera niks hoeft in te stellen.

*****************************************************************************************************************************************************************************************

Fout bovenstaande verhaal.

Ik heb het niet goed glezen, zij heeft het over overbelichting en ik over onderbelichting.