groothoek converter

• Harry(O)

Eenn vraagje

Ik heb een panasonic FZ50 en wil daar een groothoek op plaatsen.

Nu zag ik de panasonic groothoek converter VW-WE08HE-K voor 62 euro maar ik weet niet of deze op de FZ50 past.

heeft iemand ervaring met deze lens of weet iemand of deze lens geschikt is voor mijn camera?

• sipke

Waarom zou die niet geschikt zijn? Is origineel Panasonic. Wel moet je even opletten of je nog wel kunt zoomen als je die voorzetlens gebruikt.

• Hary(O)

Hallo sipke

Bedankt voor het antwoord maar het is al opgelost.

Door even verder te kijken dan mijn neus lang is, was de oplossing al te zien.

De schroefdraad van deze groothoek coverter is 46 mm en van deFZ50 is 55 mm.

Ik zou dus een tussenring moeten gebruiken wat mogelijk weer gevolgen heeft voor het bereik van de lens mogelijk dat ik dan afrondingenn krijg op de hoeken.

Voor de zoom heeft het geen gevolgen omdat de FZ50 een inwendige zoom heeft met stelring.

Inmiddels een andere besteld met 55 mm draad.

groetjes Harry(O)

• travel & co.

Jammer dat ik het nu pas lees,je had mijn Raynox wel kunnen overnemen.Geeft mooi beeld met de FZ 50.

Ik ga over naar SRL Digitaal(eindelijk :D:D:D)

• konfertervilozoov

Juist bij een converter is zoomen irrelevant

• Harry(O)

Er zijn camera's waarbij de zoomlens uit de camera komt. Dat is, denk ik, wat sipke bedoeld. Bij dergelijke camera's word je geadviseerd gebruik te maken van een tussenstuk. Het is zo als je stelt niet relevant voor de converter maar wel voor de werking (veiligheid) van de camera.

• Hary(O)

Het is de Marumi M55S050 geworden. Voor 70 Euro's thuis bezorgd.

Ooit, als deze camera begint te haperen, zal het voor mij ook een SRL worden.

Het is een fijn toestel maar ik begin toch instellingen te missen.

Vooral nadat ik op een foto clubje ben gegaan met bijna allemaal SRL camera's :)